Sabtu, 13 November 2010

KOMEN ATOK TENTANG CERITA ASMA

sebelum cucu baca komen atok..cucu tengok dulu video ni....



video cara nak putuskan hubungan? atok!!!! nak suh cucu break up ke?

tidak cucu...sebelum cucu buat penilain tentang video tu..cucu baca dulu entry atok yang terdahulu..mengenai : CIRI-CIRI LELAKI YANG WANITA MESTI TINGGALKAN..

atuk bukan pe..atok xnak cucu menggigit jari nanti..bagi cucu2 perempuan..ingat x pada entry atok sebelum ini mengenai kawan nenek? kalau dah lupa..klik di SINI...kalau mahu mengubat hati yang lara di SINI jawapannya..itu yang atok boleh khabarkan buat masa sekarang..

kepada cucu2 atok..kepercayaan adalah asas utama dalam apa-apa hubunga..jika tiada kepercayaan..sampai kiamat rasa cinta dan sayang kita tidak akan kekal..maka bersilih gantilah cinta kita...berdasarkan sejauh mana kepercayaan pada pasangan..formulanya cukup mudah..cemburu tandanya sayang..namun, cemburu buta menbawa kepada kehancuran..

jangan jadi seperti ikhwan dan ayah asma kerana tiada kepercayaan kepada asma, maka hidup asma musnah..buat cucu lelaki..anda mesti percaya pasangan anda..jangan terlalu mudah syak wasangka dan berfikiran negetif..cubalah memahami pasangan anda..kadangkala perempuan memerlukan waktu untuk bersendirian..berilah waktu padanya..jangan terlalu mudah menghukum perempuan kerana mereka jua manusia..

buat cucu perempuan..yakinkan lah kepada pasangan anda bahawa anda mampu bersendirian tanpa mereka..cuba yakinkan pasangan bahawa anda boleh keluar ke pasaraya dengan ditemani rakan perempuan cucu..caranya cukup mudah..cuba buat date dengan pasangan bersama rakan-rakan perempuan cucu..kenalkan kepada pasangan anda tentang kawan2 cucu..bertukar-tukar no telefon antara rakan dan pasangan anda adalah salah satu cata untuk yakinkan kepada pasangan cucu..lepas tu,cucu keluar la dengan kawan2 cucu tadi.beritahu padanya, cucu keluar bersama rakan2 yang pernah dijumpainya dulu..lihat reaksinya..jika dia percaya..ok la...kalau dia tidak percaya..suruh pasangan anda call kawan anda sendiri..sebab itu penting bertukar nombor telefon tadi..untuk menunjukkan bahawa cucu bersikap telus dalam perhubungan ini..

setakat itu dulu komen dari atok..semoga percintaan cucu hingga ke akhir hayat..namun ingat, soal jodoh dan maut semuanya ditangan Allah(muslim)..bagi yang bukan muslim..semoga cucu mampu menjaga hubungan tersebut..yang penting..ikhlaskan hatidan jangan terlalu menaruh harapan yang tinggi pada pasangan kerana yang sudah berkahwin pun boleh bercerai...PEACE~
Comments
4 Comments

4 ulasan:

peni anani berkata...

zaman sekarang jangan percaya kawan sangat r...jangan kasi no tel bf kat kwn k... bf peni dah pun di take over olh kwn spupu peni,so gurl tu pun kwn peni juga...amik habuan..

AiMaN berkata...

peni : best jugak..hahaha..tu namanya xde jodoh..atok ngn kawan2 nenek ok je...kn2 nenek..hehehe

peni anani berkata...

hahaha... lain padang lain belalang an atok an

AiMaN berkata...

peni : memang la..contoh atok ley bagi..permainan kita sama..bermain bola..tp lain padang..lain pengadil..lain lawan..maka corakya berbeza..taktik permainanan kumpulan atok berbeza dengan taktik permainan cucu..tp mungkin kita boleh kongsi strategi untuk tingkatkan kemajuan pasukan kita..kalau ada strategi yg x boleh pakai..jangan la ikut..paham cucuku syg?