Ahad, 21 November 2010

PETUA TERCEKIK TULANG

petua ni atok dapat dari FACEBOOK kawan2 atok..hehehe..tapi petua ni di ceritakan dalam bentuk penceritaan..atok petik hanya separuh dari ceritanya..begini ceritannya


Tiba2 mak aku tercekik tulang ikan.. (bayangkan seorang mak cik sedang tercekik tulang) Kemudian, Mak aku mendapat nasihat secara berperingkat, ada yg sarankan agar makan pisang, minum air dengan capat, makan nasi kepal dan lain2, tapi masih tak berjaya.. kesian mak aku..

"Huh! Hamka, Takkan kau tak tahu cara sunnah Nabi nak buang tulang tercekik camne?..cakap terer.."(kata abang aku) Aku kata: "senang sajer...Mak angkat kedua-dua tangan ke atas.."

Mak akupun buat..tapi masih tak jadi..

Aku kata: "lurus Mak, tangan mak dua-dua kena lurus... !!!" (bayangkan seorang makcik yg sedang duduk bersila sambil kedua-dua tangan diluruskan ke atas, tangan kanan masih terdapat sisa2 nasi, manakala di lengan dan tengkuk di penuhi dengan rantai emas..)

Aku kata:"Sekarang sebut: SUPERMAN RETURN!!!!!! "HA HA HA..(semua org ketawa)-nasi berhembur-hembur di sana sini. Mak aku juga ketawa..sehingga tulang yg tercekik itu terkeluar..semuanya dari Allah!!! he he he...selamat mencuba, ni bukan hadith,,just pengalaman.

begitulah petuanya..kalau tercekik cuba la yep..moga2 x tercekik sampai mati..tapi lau susah sangat..cucu pegi je ospital..suh doktor buangkan benda tercekik tu..

P/S : MAAF NGN LAWAK TU..hehehe..atok ada yang versi betul2 punye..kt sini :
[versi serius] PETUA TERCEKIK
Comments
0 Comments

Tiada ulasan: