Memaparkan catatan dengan label apa yang perlu tahu semasa demonstrasi bersih. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label apa yang perlu tahu semasa demonstrasi bersih. Papar semua catatan

Khamis, 7 Julai 2011

MALAYSIAKU BUKAN GAZA

dengar dan hayati~

yang ni atok punye..bukan yg sajak bro isham

KERAJAAN UMNO-BN LEBIH ZALIM DARI YAHUDI?

sejahat-jahat yahudi yang menubuhkan negara haram israel di palestin, askarnya tidak menembak rakyatnya…

secelaka-celaka yahudi yang merampas tanah palestin, dia x rampas tanah "milik" rakyatnya sendiri…

selaknat-laknat yahudi, mereka x rela tanah haram mereka di ambil oleh rakyat palestin..

tapi malaysia? rela menembak rakyatnya yang turun demonstrasi melawan kezaliman..

tapi malaysia? siapa yang membunuh rakyat ketika peristiwa memali berlaku?

tapi malaysia? merampas tanah rakyat sendiri seperti di kg berembang dan kg chu badak..

tapi malaysia? jual tanjung pagar pada singapura semudah-mudahnya..

imageAPA BEZA MALAYSIA dan ISRAEL?

1MALAYSIA itu 1ISRAEL?

ye, benarnya..

1 MALAYSIA bukan 1ISRAEL tapi cipataan APCO dan Yahudi…

kerajaan israel tidak memberikan biasiswa kepada pelajar yahudi?

ye, benarnya..

kerajaan malaysia akan menarik biasiswa mahasiswa yang melawan UMNO-BN

kerajaan israel tidak menyediakan rumah pada rakyatnya?

ye, benarnya..

kerajaan malaysia merampas tanah-tanah orang melayu di kampung berembang dan kg chu badak

kerajaan isreal tidak menyokong demokrasi?

ye, benarnya..

kerajaan malaysia menipu dalam pilihanraya..

GAZA sudah berada didepan mata..

bersama kita lawan zionis-yahudi tempatan!

P/S : siapa nak dengar atok bersajak..turun 9/7 ni untuk BERSIH 2.0 dan cari atok…atok akan bersajak..hihihihi

Ahad, 26 Jun 2011

[WAJIB BACA] PANDUAN PENTING SEMASA DEMO BERSIH 2.0

atok nak kongsi sikit beberapa panduan yang amatlah penting dan semua wajib tahu sebelum turun ke sebarang demonstrasi apatah lagi demonstrasi yang besar seperti MANSUHKAN ISA dan juga BERSIH..

dah baca pesanan pertama atok? lau belum baca..boleh baca disini : [FORWARD] PESANAN PENTING KEPADA PESERTA BERSIH! | peTUA KITA semua

Sila baca dan ingat apa yang perlu dilakukan..atok hanya petik beberapa bahagian yang amat penting sahaja..benda lain pun banyak seperti bawa bendera negeri, pakai baju yang seragam n bla2..tapi, atok nak berkongsi pasal ISU KESELAMATAN SEMASA DEMO

  1. imageSetiap peserta diwajibkan memakai kasut.
  2. Air mineral, sedikit makanan ringan atau gula-gula.
  3. Sedikit garam-ia penting dan boleh dimakan sedikit (bukan sapu dimuka) bagi mengembalikan tenaga terutamanya jika Pihak Polis sembur air dari Water Canon atau Gas pemedih mata.
  4. Kain tuala kecil basah untuk tutup mata dan hidung untuk elak terkena gas pemedih mata.
  5. Digalakkan memakai penutup mulut dan hidung jenis *N100 Respirator, N95 Respirator *dan* Surgical facemask* untuk mengelak penularan wabak Influenza H1N1 dan juga menghindarkan sedutan gas pemedih mata yang melampau.
  6. Jika anda mempunyai asma atau alahan sila bawa inhaler atau ubat sendiri.
  7. Jangan bawa kad matrik pelajar bagi student atau pass kakitangan bagi pekerja Kerajaan dan Swasta.
  8. Jangan bawa sebarang banner, placard, bendera yang melambangkan logo parti dan organisasi.
  9. Pastikan anda tahu arah tuju anda iaitu tempat berkumpul yang ditetapkan — Sogo, DBKL, & Masjid Kg Baru
  10. Jangan memakai baju Bersih 2.0 sebelum perhimpunan bermula

itu sahaja dari atok buat masa sekarang..

imagesalute buat mereka yang berani~

P/S : tolong sebarkan kepada semua yang akan menyertai demonstrasi BERSIH 2.0 nanti..TQ

P/S : Klik iklan disebelah untuk tambah dana atok nak gi BERSIH 2.0 nanti -------------------->

 

imageimage

 

 

sumber : SUARAM » Blog Archive » Panduan bagi peserta Perhimpunan Bersih 2.0

[FORWARD] PESANAN PENTING KEPADA PESERTA BERSIH!

image
Teknik rahsia PDRM dan cara penyelesaian...Oleh : AdukaTaruna
Teknik 1. Hapuskan imej keperluan.
Imej keperluan BERSIH 2.0 perlu dihapuskan. 800 report polis. Perbahasan mengenai keburukan. Ancaman melakukan huru-hara. Sabotaj. Tinjauan pendapat. Media dan pelbagai cara bagi menghapuskan imej keperluan Bersih.
Cara penyelesaian : Setakat ini, status quo. Kita hanya berjaya menjelaskan kepada pengundi media baru. Manakala pengundi media hutan still hutan.
Teknik 2. Hapuskan leader.
Leader demo akan ditahan sebelum 9 Julai. Mat Sabu, Dr Hatta antara leader wajib ditahan. Gua bagi istilah leader level 1. Motifnya ialah bagi membuatkan puluh ribu peserta menjadi anak ayam kehilangan ibu.
Cara penyelesaian :
  1. Leader level 1 harus mengelak dari ditahan sebelum 9hb. Lepas 9 hb nak kena tangkap di lampu isyarat pun takpe. Leader level 1 harus memasuki KL lebih awal.
  2. Ada ratus leader dari pemuda PAS, PKR yang tidak menonjol, tetapi masih bertaraf public figure. Taraf public fugure penting bagi mendapatkan kepatuhan. Agih2kan mereka untuk setiap port (Sogo, Kg Baru dan DBKL). Mereka akan ambil alih tugas seandainya leader level 1 gagal hadir di setiap port.