Selasa, 26 April 2011

[GEMPAR] MENGAKU DIRINYA IMAM MAHDI DI MAKKAH

kredit to Milo Ais kerana translate berita asal dari bahasa arab [مصرى يخطف "ميكروفون" إمام الحرم بزعم أنه المهدى المنتظر ] ke bahasa melayu [Gempar!!! Imam Mahdi Muncul Di Makkah | Milo Ais©]

Gempar!!! Begitulah suasana yang dapat digambarkan pada petang 12 April semasa solat Asar.Menurut sumber yang dipercayai,seorang lelaki warganegara Mesir telah merampas mikrofon semasa permulaan solat asar yang diimani oleh Syeikh Abdullah Al-Juhany lalu mangatakan dirinya “Akulah Mahdi yang ditungu-tungukan…..Akulah Mahdi yang ditunggu-tunggukan…”

Suaranya dapat didengari oleh seluruh jemaah yang sedang solat asar di Masjid Haram pada ketika itu.Polis yang menjaga Masjid Haram telah menahannya untuk disoal siasat.Lelaki tersebut dipercayai datang untuk menunaikan umrah atau merupakan pendatang secara haram di Arab Saudi dan dipercayai mempunyai msalah mental.Solat Asar pada hari tersebut dapat ditunaikan seperti biasa kerana kecekapan polis Masjid Haram menyelesaikan masalah tersebut.

Macam-macam ada dalam dunia ni..hmmm

Comments
8 Comments

8 ulasan:

c-tea berkata...

atok ct nak masukkan entry ni dalam blog ct boleh???

AiMaN berkata...

@c-teaboleh2

zaim mahfuz berkata...

@c-teanak jugak nak jugak

Ceiler Mun berkata...

macam2 la..hehe~

LadyBird berkata...

macam2 kan.. masing2 nak mengaku imam mahadi.. tp bagaimana kalau betul2 imam mahadi.. nak kenalpasti mcmn ek..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

@LadyBird@ladybird imam mahadi sendiri tidak akn menyedari beliau iman mahadi... sehingga orang ramai menyedari dan memegang tanganya dan mengatakan "kamu lah mahadi"

Jemari MonteL berkata...

nauzubillahhhh