Rabu, 10 November 2010

PETUA NAK GEMUK...


Aish..pelik sungguh!..hehehe..atok pun x sangka..ada jugak orang nak mintak petua nak gemuk..biasanya, yang tanya atok macam mana nak kurus n kempis kn perut..nak2 mak janda yang cun melecun tu..iye la...supaya senang di pinang..bagus la..jaga kecantikan..jangan x jaga cucu2 oii...

atok pun xtaw la nak suh makan pe..sebab atok pun kurus jugak..malu atok ngan nenek kalau bab timbang menimbang berat ni...kata mama atok..moyang korang la..dia cakap abah atok pun camni jugak..pas kawin baru gemuk..aish..kene kahwin cepat2 nih..

setahu atok antara petua yang boleh diamal :

1) cara yang paling mudah tapi perlu diamalkan selalu ialah makan telur separuh masak tiap2 pagi..untuk tambah protein..pastu banyakkan makan makanan yang bertepung seperti roti canai,capati, n MEE KUNING...ini serius..mee kuning dapat tingkatkan berat badan..satu lagi..banyakkan makan jagung..makhluk kekacang ni banyak karbohidrat..soo, kalau kerap ambil, dapat meningkatkan kandungan gula..seterusnya gula tersebut akan disimpan dalam bentuk lemak jika tidak diperlukan

2) makan benda ni..ape tu? klik jela cucu..atok dapat dari internet jugak..hehehe..tapi atok x pernah cuba..nak taw kesan,cara guna dan harga boley tanya penjual tu..tu je yang atok dapat nolong..hehehe

3) da makan UBAT CACING lom?? hehehe..ada banyak cacing kot lam perut cucu2 tu..cacing2 tu yang makan makanan cucu..patut la kurus..pegi farmasi..beli ubat cacing ye cucu ku sayang...

4) mengikut jin dalam lampu ajaib atok...orang kurus ni mempunyai kadar metabolisma yang tinggi..jadi tubuh cucu2 perlu lebih banyak tenaga..kalau cucu makan sikit,makin kurus la..kalau makan banyak pun x berubah jagk..maintain slim..hehehe..soo, cmne nak rendahkan kadar metabolisma?? atok x taw..tanya doktor..hehehe

yang tu je atok boley pesan..tapi ingat cucu2..jangan terlalu ghairah untuk menambah berat badan..bimbang cucu2 terdedah pada penyakit diabetes dan darah tinggi..soo, ambil zat yang seimbang ye..selamat mencuba...

ditanya oleh : peni anani..pelik sungguh nama cucu nih..time kasih tanya atok ye..lain kali tanya lagi..
Comments
7 Comments

7 ulasan:

Peni Anani berkata...

telur separuh masak??? ok2 t tiap2 pagi peni buad hehe....tapi makan ubat cacing tu yang tak tahan tu.. kah3 cm kanak2 5-6 tahun jew rase.. keh3
nama peni lak yang jd isu.. nama tu kawan peni yg pilih...

AiMaN berkata...

cantik pe nama peni anani tu..atok suka...ada mcm mana haiwan2 yg cute miut..hehehe...mcm kuda kecik tu..kn nama dia penny..pernah dgr??

Peni Anani berkata...

hahaha.. ye la tu.. tak penah dengar pun... keh3

AiMaN berkata...

ye..tol..x caye? pegi la tnye lebai google...

diana berkata...

ini petua nak boroi hehe

Ya & Ess berkata...

salam admin, huhu tumpang kongsi pengalaman/iklan jap..sy sejak azali sampai la baru2 ni berat 41kg je, tinggi 156..kn ke kurus kering tu..huhu.macam2 sy try slama ni tp xberhasil..lastly try vitamin b comlex- berhasil..skarang da 47 kg lebih..target nk 50kg..hehe.ia wt sy makan dgn byk n kerap..huhu
so sesape y nk naik berat n dapat badan idaman boleh sms sy ek.. 013 4257476- Rm50 je sebotol :)

Adoria Adam berkata...

alaa. ekin pun nak gemok jugak . tapi sgt2 malas nk makan . hahahhah .. makan telur . minum susu . makan nasi 5x still tak jalan ;(