Sabtu, 5 Mac 2011

[ALI RUSTAM MB MELAKA] KARI BIAWAK DISANGKA AYAM

DIPETIK DARI MALAYSIAKINI

image

"Saya buka periuk mereka dan mendapati satu per empat daripadanya berisi nasi. Saya tanya mereka, 'Apa lauk hari ini?'

"Perumal buka periuk lain dan mendapati ia berisi kari ayam!

"Ada tiga paha ayam, dan DAP mendakwa mereka miskin," kata Mohd Ali (atas, memegang telefon) mengenai isu tersebut yang dilaporkan oleh akhbar Malaysia Nanban, yang disiarkan beberapa hari sebelum hari pencalonan.

Lebih menarik lagi, bapa budak lelaki itu - yang hanya mahu dikenali sebagai Periamalai - berkata kari ayam kari yang didakwa oleh Mohd Ali dalam periuk mereka, sebenarnya adalah biawak yang ditangkap anjing peliharaan mereka.

Manakala nasi yang Mohd Ali nampak, tambahnya, adalah pemberian seseorang. Dan sekali dua dalam seminggu, keluarganya tidur dalam keadaan perut kosong selepas makan sedikit bubur, dan adakalanya hanya minum air sahaja.

http://www.malaysiakini.com/news/157727

bersyukur dengan apa yang cucu makan pada hari ini..atok bukan nak mengulas mengenai politik, tetapi ingin mengajak cucu bersyukur dan ingat bahawa masih ada rakan-rakan kita yang miskin dan tidak mampu makan dengan sempurna.. 

macam mana agaknya rasa kari biawak eh? uweeek..hohoho

image

KOMEN MENGENAI RASA BIAWAK : » Weird Food Series 8: Cobra (Naja naja) & Biawak (Varanus indicus) Michelle Walewangko’s Fave Things

  • Kita pesen: Cobra (15ribu), Biawak (20ribu) sama Monyet (40ribu), semuanya digoreng. Kita makan tanpa nasi, karena sebelumnya udah begah abis makan di Sushi Tei dan Haagen Dazs PS, jadi niat ke sini icip2 aja ngemil gitu.
  • recommended at all. Dagingnya agak2 amis gitu, yieekss…walao sama2 digoreng kering tapi taste-nya gak enak. Entah bumbunya yg laen atau emang karakter dagingnya gitu. Gw sih sekali ini aja dah, gak mau lagi. Si PB aja gak abis makannya, Cuma coba sekali trus stick to the snake. Sisanya mao gak mau gw yg abisin..hehehhe..gak doyan blaz pun bisa abis ternyata..daripada mubazir gitu sayang udah dibeli..

agak memualkan la..nak tido je lah..huhuhu

Dunia Aku Ibu Muda: Ketagih join Contest atau GiveAway?

mata LENSA: KEMPEN TOLAK CADANGAN Ghauth Jasmon(NC UM) MENGENAI BAHASA INGGERIS

Comments
1 Comments

1 ulasan:

yaya salvatore berkata...

erk. kegelian.
and kesian pada mereka.