Jumaat, 25 Februari 2011

3 PELATIH PLKN MENINGGAL DUNIA BULAN FEBUARI 2011..

image

hmmm…atok pun terkejut bila tahu bahawa dalam bulan febuari ini sahaja, sudah ada 3 pelatih PLKN meninggal dunia disebabkan beberapa sebab..atok bukan nak salahkan pihak PLKN dan sesiapa yang bersalah..semua ini sudah takdir..mungkin,kalau pelatih tersebut bersama keluarganya pada saat itu, kemungkinan arwah meninggal disebabkan benda lain..

pada atok, kita x boleh nak salahkan kes kematian ini 100% ke atas PLKN..ada sebab lain yang menanti seperti kecuaian pihak hospital dan pergaduhan antara pelatih..

sesiapa nak baca berita mengenai pelatih PLKN yang meninggal dunia boleh klik pada tajuk berita dibawah..

[TERBARU 23/2/2011] Pelatih PLKN Meninggal Ketika Tunai Solat

Pelatih PLKN meninggal dunia akibat kecuaian

Two NS trainees die of illnesses, another still in coma

Lagi Pelatih PLKN Meninggal Dunia

agak ramai pelatih PLKN yang meninggal dunia semasa menjalani program tersebut semenjak program itu dimulakan hingga sekarang..apa jawapan menteri terlibat? hmmm…ini menambahkan lagi kerunsinngan ibubapa tuk hantar anak-anak menjalani latihan PLKN..hohohoho..

atok pun manyak takut woo..apa pun, kalau dah “masa” sampai..duduk dimana-mana pun x boleh lari dari malaikat izrail yang sedia menanti mencabut nyawa kita..

cucu pernah pergi PLKN? jom share sikit..atok x berpeluang la nak pergi..huhuhu..sedihnya…

Comments
4 Comments

4 ulasan:

apezs shah berkata...

salam

cucu adalah base yg pertama PLKN diperkenalkan... TETAPI cucu tak pergi sbb xnaik namanya hehe..

Cuma kurang senang dengan keadaan semua ni. rasanya mcm apakah bakal terjadi pada perspektif pemikiran tu je..

AiMaN berkata...

pemikiran positif atau negatif tu?

ejulz berkata...

betul tu.. kita xleh nak salahkan PLKN 100%.. tapi kalau kematian disebabkan pergaduhan antara pelatih, PLKN perlu ambil tindakan yg lebih tegas supaya perkara yg sama tidak berulang.. dan PLKN perlu menapis pengambilan pelatih dgn tidak mengambil pelatih yg mpunyai pnyakit yg berisiko..

x terpilih pegi PLKN.. kalau terpilih mungkin jd batch pertama..

pha is berkata...

cucu pelatih PLKN batch ke-5. alhamdulillah, time cucu pi dulu x de plak orang meningal.
mmg la kalau dah ajal, x bleh buat apa2. tapi at least plkn kna la jugak bertindak. x kan nk biorkan jew...kita cma mampu merancang, tapi jgn x rancang langsung.. hehehe