Rabu, 24 November 2010

WANG, HORMAT,IMAN, CINTA..PENTING KE?

dah lama atok x menulis secara serius..hari ni..berikan atok “can” ye..hik3….mekasih..tp jangan lupa..baca..panjang atok tulis..penat, taw x..kali ni atok mengaku siapa atok..sapa x baca..melepas la nak kenal..

          image                             image


semua manusia inginkan pasangan hidup yang sempurna..namun, sejauh manakah kesempurnaan itu mampu diukur? adakah dari segi kewangan? pendidikan? atau pun kasih sayang? berapa ramaikah yang mampu mencari pasangan hidup yang betul-betul sempuarna?

pada atok..apa yang paling penting dalam apa-apa jenis hubungan sekali pun adalah hormat..kerana hormat tidak dapat dipupuk..ia adalah satu perasaan yang lumrah..tiada guna kalau kita mengucapkan sayang dan cinta pada pasangan namun, kita tidak menghormati ibu bapa pasangan kita? pasti pasangan kita akan rasa kecewa dengan sikap kita..apa yang penting adalah pandai menghormati orang lain dan diri sendiri..

mengenai wang dan kekayaan hidup..siapa yang x nk kaya? kalau xnk kaya boleh berhenti baca entry atok..hehehe..semua mahukan kekayaan dan wang bagi menjamin kehidupan yang lebih baik..namun awas...wang bukan segalanya, tapi segalanya memerlukan wang..indahkah bercinta kalau tidur beralaskan kotak berbumbungkan langit?

tapi, buat cucu perempuan..jangan kerna wang dan kekayaan..dikau jadi begini...atok sedih n benci melihatnya

IMAN...mencari pasangan yang betul-betul beriman bukan senang..malah, ada yang berpura-pura baik untuk menarik perhatian perempuan atau lelaki idaman..pada atok, tidak salah untuk kita hipokrit..kerana hipokrit adalah permulaan untuk berubah ke arah yang lebih baik..formula atok cukup senang..LELAKI YANG BAIK, UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK, DAN PEREMPUAN YANG BAIK, UNTUK LELAKI YANG BAIK..jadi...sebelum mengimpikan pasangan yang beriman dan soleh...bentukkan diri anda terlebih dahulu..

benda yang paling penting dalam hubungan suami isteri dan percintaan adalah CINTA...kita harus sedar bahawa cinta amat penting..namun, masing-masing mempunyai cara tersendiri untuk menunjukkan rasa cinta..ada yang memberikan kekayaan..ada yang memberikan perhatian dan balaian kasih sayang..x kurang pula dengan teguran dan nasihat..oleh itu, terpulang pada kita untuk menilai pasangan masing-masing..

Kesimpulannya...

hormat : perkara pertama yang harus ada sebelum bercinta..

kekayaan : perlu untuk menjamin percintaan yang bahagia..

iman : boleh dibina..tapi perlu dijaga supaya kita berpimpin tangan ke syurga.

CINTA : boleh disemai melalui hormat,wang dan iman...

mencari pasangan hidup yang benar-benar sempurna memang susah..namun, hargailah pasangan anda..kerana ia pemberian tuhan yang amat berharga..jikalau anda sudah merasa jemu bercinta..

bagi lelaki : klik di SINI...

bagi perempuan : klik di SINI
Comments
6 Comments

6 ulasan:

blog-tips-kurus berkata...

mmmmm...
tok, bagi petua camne nak jumpe si dia yg mempunyai kepimpinan tinggi + berkarisma + etc...:)

peni anani berkata...

tok peni tak mo becinta dah... tak boleh terima cinta lagi.... BENCI!!! (kalau ade nt kira bonus r... kikiki)

AiMaN berkata...

ala..ngn atok pun xnk?

AiMaN berkata...

tips kurus : nak cari yang berkarisma mmg susah la..huhuhu

peni anani berkata...

hahaha...tanak atok ngek.. laaaari~

Tanpa Nama berkata...

bagus jugak entry ni..menarik..tp ader satu pembetulan sket terutamanya bt wanita..kan penah dgr,kite x semestinya kne berdoa,tp kne usaha skali kan..tapi lau perempuan,x kan perigi kne cari timba (dlm konteks zaman skrg ni) so,ader la pernah terbaca dalam satu buku ni,cmne pmpn nk berusaha mencari 'jodoh' nya..preparekan diri sndr dgn sifat2 yg kite nak utk bakal laki yg kita nak..lau kita nak yg baik,kne la jadi yg baik,,baik ni subjektif bgntung pd diri sndr..(sekadar pndpt):)