Sabtu, 20 November 2010

20 PERKARA YANG BUAT WANITA BENCI LELAKI part 1

awas cucu2 yang sejenis dengan atok..yang golongan XY ni..sebab atok dapat taw dari mangkuk ajaib terdapat 20 perkara yang menyebabkan wanita membenci lelaki..pe dia ye? meh jom kita tengok..

1. MENINGGIKAN SUARA

>> Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA

>> Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA ‘CUCI MATA’

>> Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG

>> Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

5. EGO

>> Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU

>> Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN

>> Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

>> Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

>> Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA

>> Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!


PART 2 AKAN MENYUSUL DI LAIN HARI...

Comments
14 Comments

14 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

hahaha...

ciri-ciri di atas semua ada pada ex GKSB

tapi yang paling tak tahan sekali mengongkong la huhu

LATEST ENTRY

NAK TEGUR ORANG PUN KENA ADA ADAB?

APAKAH TUJUAN ANDA MENULIS BLOG?

TOP 10 UNDI ANDA MASIH DIPERLUKAN?

masmurni berkata...

sepuluh je?

AiMaN berkata...

lagi sepuluh lain kali cucu oii..panjang sgt..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

Ada lagi tu..bila nak tambah atok?

AiMaN berkata...

tgk nanti...bila atok ada masa..

peni anani berkata...

sokong3 memang semua tu betul pun.. hehehe...tp pompuan pun kekadang wt hal jugak an atok.... hahaha.. mcm mane pun nk ugak kick atoknye komen huhuh

AiMaN berkata...

peni : pompuan pun buat hal jgk..x pasan ke yg ade gmbr atok tuju tuk puan? hik?

gambar yang "main kayu tiga" kan lam gambar tu perempuan yg curang..hik3..maaf ye pompuan....

Miss Yaty berkata...

wah! mmg btol lah. tepat sekali.jgn atok ada ciri2 cm ni ye..hihi

AiMaN berkata...

miss yaty : hohohoho...atok xtaw la..x pndai nk crmin diri sendiri..kne tnye nenek la..

cik zaza berkata...

haha..dah btul dah tu..
tp yg psl mengongkong tu aku nmpk pmpuan lbh suka mngongkong dr lelaki..
apa yg aku nmpk la..

AiMaN berkata...

hehehe...ye ke? mungkin kot...tp depend on someone la cu..

dayah aziz berkata...

uh....;))

AiMaN berkata...

dayah aziz : mengeluuh pnjng nmpk..hahaha

biskut berkata...

nampaknya bila saja lelaki memnuhi apa yang perempuan tak suka dan mengikut apa yang disebutkan di atas maka adakala nya perempuan pulak yang amik kesempatan...