Selasa, 9 November 2010

PETUA ELAK MENGANTOK TERBAIK..

ALAHAI...tomey nye baby ni tito..

dulu time aku kecik-kecik..selalu je mak aku suh masuk tidor bila menjelang jam 10 malam..sebelum tu..GOSOK GIGI!!! mak aku mula berbunyi..mula2 tensen jgk..tp bila sakit gigi padan muka..hehehe

aku bukan nak cerita pasal aku ngantok..tp pasal cara nak elak mengantok..caranya???

1) kalau x nk tidur malam tu..orang panggil kelawar..xpun musang..sebenarnya pak guard..jp, kalau anda kerjanya berjaga pada malam hari..boleh cuba cara ni..amik daun sirih..tumbuk2 sampai lumat..pastu letak dalam air..x pun..korang ramas je daun sireh tu dalam air..basuh mata dengan air tu..nascaya mata anda berkilau dan x mengantok..

2) buat blogger..hehehe..kalau ngantok sangat sampai x dpt nak update blog korang lepas balik keje..begini caranya..pegi kat dapur..kupas kulit bawang bayak2..pastu blender..klu rajin lagi tumbuk je pakai lengsung..pastu simpan lam peti sejuk..cara ini amat berkesan supaya mata sentiasa berair dan kesan mengantok dapat dikurangkan..boley la update blog..hik3..disamping buat keje dapur..

3) yang ni cara kuno..minum air kopi..korang percaya ke minum kopi mengelakkan mengantok..macam tipu je..mungkin ini cara nak melariskan nescafe kot..hahaha...x leh caye..da la nescafe mahal...hampeh!

4)bagi mereka yang tengah study nak exam or tengah ulangkaji..petua ni sangat berguna..tengok dalam pensil case..ade x mechanical pencil lead..cewah..ckp omputeh pulak..betol ni..serius menjadi..amik satu..pastu anda tatap bende alah tu..then letak kat bibir..gigit pelan2..pastu telan pencil lead tu..hahaha...pasti x mengantok..cuba la..aku penah tanya member aku..dia pun ckp penah makan pencil lead tu..aku x pasti la rasa cmne..tp at least membolehkan anda stay-up lebih lama untuk study..

p/s: buat kengkawan yg tengah study..selamat mencuba petua di atas..jangan lupa datang lagi ke blog ni di esok hari..tataiiatok nak tito ngn cucu kt atas tu..cian atok menegoknya..

p/s : ini bukan tidor ni..ini mabuk...hahaha
Comments
0 Comments

Tiada ulasan: