Selasa, 9 November 2010

PETUA KECANTIKAN WAJAH


Ha! Ini ada satu petua mencerahkan muka yang sangat berkesan yang telah saya amalkan sejak beberapa bulan kebelakangan ini. Petuanya mudah sahaja, murah dan yang paling penting, anda akan dapat melihat hasilnya in an instant!

Caranya :

1)Parutan Lobak merah
2) Kuning Telur
3) Sedikit Air Limau Nipis
(kat rumah saya hanya ada limau kasturi, jadi saya guna limau kasturi ajer)

Campurkan kesemua bahan di atas dan kacau hingga sebati. Sapukan pada muka dan biarkan kering. Kemudian cuci dengan air tanpa menggunakan sebarang pembersih muka.

Bagi saya, resipi ini cukup berkesan. Saya sendiri telah mencubanya dan mendapati kulit wajah saya lebih cerah dan berseri sebaik sahaja campuran tadi ditanggalkan. Cubalah sendiri!

CREDIT TO : CIK PUAN CANTIK NI..

p/s : aku x penah cuba pun..hehehe..bersyukur dengan papa yang ade..alhamdulillah..tp kebersihan kene la jaga..hahaha
Comments
8 Comments

8 ulasan:

~deashuQin~ berkata...

emmm menarik!!~

AiMaN berkata...

TEST LA CUCU..hehehe

Cheqna berkata...

menarik ni, murah je..tp kena rajin parut lobak merah lah..kot tersilap potong terus makan..hehe..

trimakasih share petua..boleh cuba.

:-)

AiMaN berkata...

yup..cuba la..atok nk cube pun xleh lg skrg ni..duk kt ostel..x sempat nak parut memarut lobak...

azi nur berkata...

gune lemon untuk tanggal kan sel kulit mati (siku, buku lali, tumit kaki) try la its really works!!

AiMaN berkata...

yup..mekasih atas petua cik azi nur..petua anda akan di panjangkan..hehehe

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman berkata...

Boleh cuba makan lobak sekali, banyak antioksidan

BOY HOT WEB berkata...

patut le cantik heheh