Isnin, 2 Mei 2011

[GEMPAR] OSAMA BIN LADEN MENINGGAL DUNIA

NONE

UPDATED (2/5/2011 ; 7.39 PM) : OSAMA MASIH HIDUP! | peTUA KITA semua

Musuh nombor satu Amerika Syarikat, Osama Laden meninggal dunia dan pengumuman rasmi berhubung perkara itu akan dibuat tidak berapa lama lagi oleh Presiden Barack Obama.

Wartawan Al Jazeera di Kabul berkata, pihak berkuasa Afghanistan mengesahkan kematian pemimpin Al Qaeda itu dan mayat Osama kini berada dalam tangan Amerika Syarikat.

Bagaimanapun, tidak dapat disahkan bahawa allahyarham dibunuh di Afghanistan atau Pakistan.

Osama, hartawan kelahiran Arab Saudi itu menjadi buruan Amerika Syarikat apabila dikatan terlibat dalam perjuangan bersenjata di seluruh dunia.

Antaranya, deliau dilaporkan sebagai pihak di belakang serangan 11 September ke atas negara kuasa besar dunia itu.

sumber : malaysiakini : Osama Laden meninggal dunia - Malaysiakini

malah..berita pasal ni ade jugak diwebsite-website mat salleh..jap atok copy sikit

Osama bin Laden, the criminal mastermind behind al-Qaida and the world's most sought-after terrorist since the attacks of 11 September 2001, has been killed by a US operation, President Barack Obama has announced.
In an address to the nation, President Obama said Bin Laden was killed in a "targeted operation" in Abbottabad, a highland town north of Islamabad, last night.

The operation started with an intelligence lead last August, and culminated in an operation involving a "small team of Americans". "After a firefight they killed bin Laden."

None of the Americans were killed. Pakistani cooperation "helped to lead us to him" he said.

Osama's body is in possession of the US, according to the first leaks of reporting from the US television networks.

sumber dan berita penuh : Osama bin Laden is dead, Obama announces | World news | guardian.co.uk

BUKTI PERKHABARAN KEMATIAN OSAMA : TEKS UCAPAN PENUH PENGUNGUMAN KEMATIAN OSAMA LADEN OLEH OBAMA | peTUA KITA semua

GAMBAR : GAMBAR KEMATIAN OSAMA BIN LADEN | peTUA KITA semua

VIDEO PENGUNGUMAN KEMATIAN OBAMA : VIDEO : PENGUNGUMAN KEMATIAN OSAMA OLEH OBAMA | peTUA KITA semua

p/s : iye ke ni?? hmmm…kalau dulu, atok penah dengar cerita bahawa individu bennama osama bin laden ni sengaja diwujudkan untuk mengkambing hitamkan orang islam atas tragedi 11 september..kalau lah berita ini benar..adakah betul-betul ini osama?? atau sekadar manusia lain yang telah meninggal dunia dan digelar osama??

konpiusss~

p/s : LIKES untuk sebarkan di FACEBOOK…sama-sama kita nantikan pengunguman tersebut

Comments
5 Comments

5 ulasan:

mcm ni lah berkata...

alasan diorang jer tu,. tengok la tak sampai sebulan osama hidup balik

AiMaN berkata...

@mcm ni lahmungkin

Anitafasha berkata...

Tak percaya. Kena tunjuk mayat dia baru percaya. Huhu

D i n berkata...

gimik je kot.. -_-

AiMaN berkata...

@D i nmungkin..hihihi..sapa taw..sempena hari pekerja..kn?