Selasa, 12 April 2011

[MISTERI] DISEBALIK KASUT TUMIT TINGGI

huhuhuhu..takotnya…takut x baca tajuk entry tu? mesti ramai yang nak tahu apa yang misterinya dengan kasut tumit tinggi ni..takut kan? hihihi

tadi, macam biasa, atok akan jenguk blog yang akan atok pomot hari ini..blog terpilih yang atok akan pomot ialah blog si kidal.. x pasti lapulak kenapa blog dia nama si kidal..mungkin sebab tuan blog tu kidal kot (macam atok)..

masa jenguk-menjenguk nak cari modal tuk pomot blog si kidal ni, atok terjumpa entry menarik yang atok nak kongsi dengan cucu..iaitu : si kidal: DISEBALIK KASUT TUMIT TINGGI ..entry ni agak panjang la..atok highling benda penting ye pasal kasut tumit tinggi ni

  • haaaa.tapi ramai yang tak tahu.terdapat penyakit yang tersembunyi disebalik kasut tumit nih
  • kasut tumit direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang sehingga spina terkeluar daripada kedudukan asalnya dan menimbulkan masalah kesihatan bukan sahaja kaki tetapi keseluruhan badan.
  • jika memakai kasut tumit tinggi terlalu lama sangat akan menyebabkan kencing tidak lawas .masalah belakang dan tulang pinggul.
  • selain itu jugak.boleh menyebabkan kesakitan pada rahang ,leher dan kepala.

imageimage

isi yang atok nak highlingkan ialah “kasut tumit direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang” ini yang menjadi misteri buat atok sebenarnya..

atok terfikir..adakah pereka kasut tumit tinggi ni sengaja mencipta kasut bertumit tinggi untuk memaksa perempuan menonjolkan payudara mereka dan menonggeng punggung semasa berjalan?? adakah ini satu konspirasi yahudi dan freemanson?? hahahaha..sama-sama kita kaji…

kalau cucu ada masa..boleh tanya si kidal kat bawah ni..hihihi

http://fatinhawa.blogspot.com/2011/03/join-segmen-promte-blog-di-blog-atok.html

ada satu lagi misteri yang belum terungkai..kenapa perempuan gemuk x suka pakai kasut tumit tinggi?? adakah kerana mereka tidak yakin bahawa tumit kasut tersebut mampu menampung berat, atau bimbang tumit kasut tenggelam ke dalam tanah…hahahahaha…

kalau cucu nak jawapan pasal misteri orang gemuk ni..cucu boleh ke entry ni :si kidal: ORANG GEMOK TU COMEL KE? dan tanya penulis entry tu, dia ada pakai kasut tumit tinggi x..hihihihi

p/s : ada berani nk pomot blog di blog atok?? jom daftar di sini : SEGMEN : NAK PROMOTE BLOG DI BLOG ATOK? | peTUA KITA semua

Comments
5 Comments

5 ulasan:

FATINHAWA berkata...

thankss atuk promote blog saya.saya memang kidal.tuh yang leltak name si kidal.

sentuhanurani berkata...

atok terfikir..adakah pereka kasut tumit tinggi ni sengaja mencipta kasut bertumit tinggi untuk memaksa perempuan menonjolkan payudara mereka dan menonggeng punggung semasa berjalan?? adakah ini satu konspirasi yahudi dan freemanson??


hehe..cucu pun musykil..sama2 kita kaji..hehehee

aiex sepet berkata...

klau laki yg pakai kasut cowboy plak?? haha :D

AiMaN berkata...

@FATINHAWAatok pun kidal jgk..hihihi

Anitafasha berkata...

aduh.. pasni kena kurangkan pakai kasut tinggi la gamaknya. =p