Ahad, 3 April 2011

HARGA MINYAK NAIK..PERLU NAIK MINYAK?

arghhh! harga minyak naik lagi..sebelum 1/APRIL/2011, harga RON97 ialah RM2.50 seliter, tapi sekarang dah jadi RM2.70 seliter..kenaikan sebanyak RM0.20..woo..manyak sikit la naik..

sumber : Petrol RON 97 naik 20 sen lagi - Malaysiakini

WTF!! sikit?!?!?!?

kerana minyak naik RM0.20 la, menyebabkan harga barang lain naik..kalau naik 5 sen xpe lagi..ni x..kalau ayam dah boleh naik harga ke RM8.50/kg hingga RM9.00/kg....agak-agaknya nasi ayam naik bape ringgit? hua3..

tu belum kira lauk pauk lain..kalau dulu sekeping pisang gorang berharga 10sen..sekrang dah meningkat sebanyak 100% iaitu menjadi 20sen sekeping..hohoho..amat ekstermnya..

yang bestnya..kalau tanya menteri..asyik alasan sama je yang dia bagi..

Pada masa yang sama beliau turut meminta masyarakat mengubah sikap terlalu bergantung kepada subsidi kerana tindakan sedemikian mampu membantutkan usaha kerajaan membantu golongan yang benar-benar memerlukan.

"Rakyat juga perlu tanya pada diri sendiri adakah perlu RM4 bilion itu kita nak tanggung subsidi minyak atau nak gunakan untuk pembangunan lain," katanya

alasan budak sekolah pun dia boleh bagi..hahaha

Ditanya sama ada kenaikan harga RON 97 akan meningkatkan harga barangan, Ismail Sabri berkata tidak ada sebab untuk perkara itu berlaku memandangkan lori pengangkut menggunakan diesel.

sumber : K'jaan tak boleh jamin harga RON 95 kekal - Malaysiakini

oit, kalau bagi alasan ni..sampai mati pun atok x boleh nak paham..kenapa?

sebab, adakah pakcik jual sayur di pasar naik kereta pakai diesel? adakah abang yang jual ayam di pasar semuanya pakai lori diesel? hahahaha..menteri ni pernah pergi pasar ke x? menteri ni fikir bahawa pakcik yang jaja sayur dengan motor depan rumah isi diesel dalam motor..hahaha..ini menteri memang lawak..menteri mana? ni dia

image

kenapa la engkau boleh jadi menteri ahh? xde orang lain ke yang lebih cerdik?

kalau macam ni lah gaya nya..kita tukar kerajaan baru la lepas ni..hihihi.selamat jalan BN = Barang Naik..bye2~

Comments
3 Comments

3 ulasan:

SHaFiQ ZaiNaL berkata...

tu la pasal tok..
rakyat di dahulu kan la sngat...

Tanpa Nama berkata...

cukup la bodoh2 kan rakyat

Tanpa Nama berkata...

hebat arr lori yang angkat barang makanan pki 97 tu keta aku yang baru tu pki 95 jer...siapa yang menindas kat sinie...kerajaan lembap sgt amik tindakan tegas jika berlaku kenaikan harga ..jgn tdido jer...para pemborong sedang menipu pengguna.guna 95 tapi claim 97..