Isnin, 4 April 2011

HANTU BERSEKOLAH? atau SEKOLAH BERHANTU?

hohoho..zaman sekolah memang mengasyikkan..teringat pulak masa atok bersekolah dulu..masa sekolah menengah, atok belajar di sekolah berasrama penuh..jadi, bila dah sekolah berasmara  ni ada macam-macam la ceritanya..

cerita yang paling femes adalah cerita hantu..hohoho

seingat atok, ada bermacam versi dan jenis hantu yang diceritakan wujud di sekolah atok tu..antaranya,

  • hantu di stor, di belakang blok asrama lelaki ( dekat tangki air)
  • pocong atas kantin sekolah
  • hantu yang tarik rantai besi di koridor
  • hantu yang pakai baju kebaya menarik tangan anaknya di kawasan bilik guru

seingat atok..yang tu je..mungkin ada karekter-karekter tambahan yang lain..hohoho..

yang paling mengerikan kes hantu tarik rantai besi di tepi koridor..x pasti la benda ni betul atau tidak,,tapi, kawan sekolah atok ada cerita pasal hantu ni di blog dia..nak baca?

selesai jalan-jalan je..aku masuk dorm and baring..bila nak tutup mata je..aku dengar orang jalan kaki..slow-slow masuk dorm ( mak aihh..meremang bulu roma aku dok citer nih )..pastu aku dengar bunyi tu makin dekat..and makin dekat..pastu katil aku tu seolah-olah digoyang..cuak giler..aku bukak mata..xda pape plak..pastu bila nak pejam je mata..katil aku digoyang..makin kuat digoyannya..makkk aihhh..habis ayat aku baca..

entry penuh : Syazwan Che Deraman: Sekolah aku berhantu ke?

xtaw la kalau dia tipu..hahaha

tapi, atok cerita pasal hantu kebaya..kes hantu kebaya ni agak boleh dipercayai kerana ada beberapa saksi telah nampak,,antaranya cikgu dan pengawal keselamatan..diceritakan bahawa hantu perempuan berkebaya merah ni akan berjalan di koridor kawasan bilik guru sambil memimpin tangan anaknya yang masih kecil..

kebanyakan saksi yang pernah jumpa mengatakan bahawa belum pernah melihat wajah makhluk Allah tersebut..pernah seorang guru menceritakan bahawa ada “sesuatu” yang menegurnya beberapa kali untuk balik ke rumah pada waktu malam semasa bersendirian.namun. “sesuatu” tersebut tidak mendedahkan dirinya..*mungkin perasaaan je kot..hihihi

x percaya?

kalau x caya tanya tuan blog Syazwan Che Deraman.. nak ke blog dia?

http://syazwanchederaman.blogspot.com/2011/03/promote-belog-atok-aku.html

tanya la sendiri..hihihi..

nak taw x? tuan punye blog ni seorang bakal pilot..member atok masa sekolah menengah dulu..kalau nak baca kisah dia dengan atok boleh baca kt sini : Syazwan Che Deraman: Promote Belog Atok Aku.

kalau mana-mana cucu yang nak masuk jadi kadet pilot boleh la tanya beliau..pasni boleh la atok merasa naik flight free..hihihi

cucu ada cerita hantu best? jom share..hihihi

Comments
6 Comments

6 ulasan:

Red berkata...

atok dah kurang post entri T.T

Shira Afya Hashim berkata...

penah kena, kat hostel skola mase form2.
smpi skrg tak pasti benda tu ape sebenar nye
grrr !

AiMaN berkata...

@Redagak bizi ngn assgmnt n study tuk exam

AiMaN berkata...

@Shira Afya Hashimhohoho..xtaw apa benda?

Syazwan berkata...

thanks atok!!

Shira Afya Hashim berkata...

@AiMaN
tau tapi tak pasti
ehem pendek kata, 'benda' yang menyerupai cikgu lelaki yang meronda malam tu, masuk dalam bilik ktorg -.-