Rabu, 23 Mac 2011

BILA MELAYU DI “OMPUTIH”KAN

kali ni..entry sentap menyentap sikit…hihihi..pernah x tengok sentap di Astro Warna? X pernah? kalau x pernah, pergi ke youtube, taip perkataan “sentap”…boleh la tengok apa tu sentap dan menyindir..

haip! bukan nak cerita pasal rancangan Tv tu..sebelum atok melelapkan mata..atok dah tersentap hati dengan budak-budak melayu zaman sekarang ni..apa x nya..dah elok kita ni melayu..nak jugak di orang putihkan..

maksud atok, bukan rendam tubuh pakai clorox nak kasi nampak putih sampai berbintik-bintik merah camni..

image

tapi, pasal nama tu..dah elok nama khadijah jadi KAT (contoh)..lepas tu, dah elok nama panggilan untuk lelaki Awang (pantai timur), di ubahnya menjadi “bro”..yang masalahnya, atok ada bela seekor beruk..yela, senang nak panjat kelapa..atok panggil beruk tu beruk je la..x terfikir nak taruk nama..

lepas tu, kadang-kadang bila atok bawak si beruk ni panjat pokok, ramai la budak-budak duduk bawah pokok kelapa sebab nak tengok kehebatan beruk atok ni petik kelapa..masalahnya, budak-budak ni dia bila dia panggil member dia, dia tambah bro kt depan..kadang-kadang panggil bro je..si beruk ni pulak ingatkan budak-budak tu panggil dia..

maklum la..bro nak dekat-dekat je bunyinya dengan beruk..apa lagi, beruk tu turun la ke bawah..alamak hari tu dapat sikit la kelapa..asyik nak turun je menatang* tuh..selagi atok x halau budak-budak tu, selagi tu la si beruk tu nak melepak dengan budak-budak tu..mungkin beruk tu ingat budak-budak tu nak berkawan kot…kah..kah..kah…

*menatang ≠ menatang minyak yang penuh…menatang = binatang

budak-budak…budak-budak..macam-macam la korang nih..

atok pun ade sorang member..member kamcing la..sejak zaman sekolah lagi…nama pun dah jadi mat salleh, tapi dia memang putih la.kehenseman pun boleh tahan..ada blog pulak tu…hahahaha..cikgu pulak tu..

nak kenal? meh cini

nampak nama dia tu..cikgu mien easter..nama melayunya amin..entah macam mana ditambahnya eaststar tu..mungkin dia nak sangat ke bintang kot..kalau di terjemahkan..eaststar tu bermaksud bintang timur..mungkin sebab dia berasal dari pantai timur dan dia adalah orang berjaya di pantai timur..maka diletaknya bintang timur..

betul la..lagipun, dia ni cikgu, nanti dia ( eh, tukar beliau la) beliau akan menyinari kawasan pantai timur untuk menyebarkan ilmu kepada anak bangsa di sekolah…insyaALLAH…semoga berjaya menjadi bintang yang paling bersinar..cewah!

p/s amin : bukan nak kutuk nama omputih mu…hihihi..maaf la kalau terasa..

nak rasa di promot di blog atok seperti amin tetapi dengan tema yang berlainan?

klik di entry ini SEGMEN : NAK PROMOTE BLOG DI BLOG ATOK? | peTUA KITA semua

contok entry segmen promote blog cucu-cucu

Comments
7 Comments

7 ulasan:

Rafi Nilhan berkata...

memang betol tu bro..eh salah..bang..
salah2..memang betol atok~.. :p

Orang Kampung berkata...

haha..
entah dri mna wujudnya bro tu..
aku pun xbrapa suka.

masuk kdg kmbing mengembek,
masuk kdg lembu.. mengeboow..

jdi, trpksa la ikut org ckp klu semua duk ckp bro bro tu..

haha

Dda Ly berkata...

hihi kalau jadi mat saleh tp x lupe diri n asal usul ok la jgak..ni takot diri yg mengalahkan mat saleh..hihi

meh ke rumah..
~ku panjatkan syukur~
keep in touch ye..♥♥♥

mien eaststar berkata...

hahaha..tenkiu bro!! eh..silap..atok !....nanti aku bt kn entry khas tentang EASTSTAR tuh...hak2....do folo my belog okey... :D

jaa64 berkata...

kahkahkah..kakow!!!ada jugak terselit
pasal aku di situ..time kasih atokk :)

bintang timur tu xleh tahan tuh..meh baca bintang timur gak ni

http://jaa64.blogspot.com/2011/03/sekolah-menengah-sains-setiuwujudkah.html

LadyBird berkata...

atok.. o atok.. :P..
yg gambar tu tu rsnye mslh kulit tu..
alergik makan udang bakor :P

AiMaN berkata...

@LadyBirdkenapa lak kene udang bakar?