Khamis, 24 Februari 2011

TIPS UNTUK AMOI DAN BLOGGER

image

Nak tahu tak nape amoi join blog pastu tak reti-reti nak promote?? sebenarnyer moi ni ta punyai banyak kawan... moi tak tahu nape... mungkin sebab moi ni nampak sombong... tapi moi bukan macam tue... da banyak kali moi sembang dengan kawan-kawan pasal bende ni... tak kesah la laki ke perempuan... dah kongsi da cerita ni tapi result cam 2 gak...

huhuhu..agak sedih dan menyedihkan la bila atok baca..itu yang atok petik dari blog seorang amoi kot..hihihi..kalau nak baca entry yang penuh..klik je kat SINI..sesiapa nak jenguk2 si AMOI tu..boleh klik pada gambar..atok da hyperlinkkan..

sebelum atok bercerita panjang, tengok dulu statistik pelawat atok untuk minggu ni..

image

ini betul2 peTUA KITA semua punya statistik yang terbaru dari NUFFNANG..mungkin ada yang terkejut, dan ada pula yang menyampah..ahhh..saja nak menunjuk la tu..atau, blog macam tu pun ramai ke orang? tipu lah..

dulu..atok punye UNIQUE VISITOR x sampai 50 pun sehari..punya la susah nak dapat pelawat nni..lepas tu atok fikir, kenapa atok perlu bazirkan masa untuk buat benda yang tidak memberi faedah kepada diri sendiri dan orang lain? macam mana atok nak promosi kan blog atok ni?

FACEBOOK..

kalau ditanya siapakah orang pertama yang mengetahui bila blog atok wujud..mungkin FACEBOOK ada jawapannya..kerana FACEBOOK tempat pertama atok promosikan blog ni..bukan susah, sekadar letakkan link di FACEBOOK sahaja.

KAWAN SEKELILING

hmm..atok rasa…kawan-kawan atok tahu, atok ada blog ni pun disebabkan FACEBOOK..sebab atok x pernah ceritakan pasal blog ni kecuali selepas mereka bertanya..”woit atok, aku jumpa blog ko la!”..hahaha…dan baru lah atok mula bercerita..jadi..KAWAN SEKELILING

KAWAN ALAM MAYA

kawan alam maya pun banyak membantu blog atok..atok xkan lupakan jasa baik peni, efa, apple ijo, n kawan2 kawan alam maya atok yang lain..diorang pun ada promote blog atok di blog masing2..masa tu, teramat happy la sebab masih baru dan diberi perhatian oleh blogger yang x pernah kita jumpa..yeah!

apa yang penting..cuba-cuba la komen dan balas komen di blog orang lain dan blog kita..lepas tu bertanya dan beramah mesra di facebook, tweeter atau chatting sambil bertukar pendapat pasal apa-apa saja..

KEYWORDS.

yang ini atok amat-amatlah tekankan..untuk menjayakan sesebuah blog..apa yang paling penting ialah tentang keyword bagi tajuk setiap entry dan perkataan yang ditulis dalam entry tersebut..guna tajuk yang sesuai dan menarik perhatian orang ramai..jangan gunakan perkataan singkatan seperti sy,ko, dan macam-macam lagi lah..kalau x caya..tengok keywords apa yang ditaip pada google dan membuatkan blog atok jadi hangat!! hihihi

image

image

untuk minggu ini sahaja…kebanyakan keyword yang di taip dan mendapat visitor terbanyak ke blog atok ialah keputusan spm 2010.dan referal atok pula kebanyakannya dari pakcik GOOGLE..

link ke keputusan spm 2010 : http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/01/tarikh-keputusan-spm-2010.html

contoh entry yang menarik minat pembaca : PETUA MENGENALI “DARA” part 1

dalam memfemeskan blog ini..apa yang penting ialah penulisan yang kreatif, sedikit peramah, dan tahu apa kehendak pembaca..dan blog cucu akan berjaya!!

p/s : ada sesiapa nak beriklan di blog atok x? atok nak sediakan ruangan iklan..RM5/sebulan..hihihihi..nk? komen di ruang komen ni..

p/s : bloglist atok masih lagi ada 4 kekosongan..ada sesiapa nak masuk? cepat2..klik di SINI..sebelum terlambat..namun, disebabkan permintaan yang menggalakkan..atok upkan lagi kepada 20 TEMPAT KOSONG..sekarang ada 24 KEKOSONGAN..klik je di SINI untuk join..

Comments
7 Comments

7 ulasan:

Efa Nur berkata...

waahh..hebat nya..atok dh semakin maju skrg.....go atok go..!! :)

Tanpa Nama berkata...

thanks.boleh dipraktikkan nanti.. ^_^

Dayana Z berkata...

atok, sye jumpe blog atok pun sebab cari spm nye result, haha, rmi yang nk tau pasal tarikh bt0l spm nye rsult, mcm2 da dgr -_-' wat bengang je.. huu :P

T h e A m o i berkata...

huhu
atok, mekasihh yee nyk tips2 towhh...
akan moi gunakkan...

neway, thank you...

AiMaN berkata...

@x3,dayanahohoho..tq follow blog atok ye..hihihihi

AiMaN berkata...

@efa nurinsyaALLAH,,mekasih atas sokongan tu

AiMaN berkata...

@T h e A m o i S a u f e e welcome..