Rabu, 19 Januari 2011

PETUA MEMBUAT JEANS MENJADI SEASON

pelik betul nama tajuk…hik3…atok buat entry ni sebab ada cucu yang minat sangat dengan jeans yang seasons ni..atau pun dengan sebutan yang lebih mudah, jeans yang dah luntur warna…macam ni contohnya :

image

memang dah jadi satu trend sekarang dan semenjak dulu lagi seasons jeans ni femes..malah, ada sesetengah orang sanggup mencari jeans-jeans seasons original di bundle..

tapi, kalau nak buat seasons jeans sendiri camne ek? lagi pun kalau jeans tu baru dan nak sangat-sangat tengok jeans tu jadik “buruk”..

amacam? ada cara mudah nak buat season jeans x?

macam mana nak buat jeans luntur warna pada sesetengah tempat je? macam di lutut,paha, punggung atau poket je?

jeng…jeng…jeng..atok ada caranya…meh atok nak kongsi..

 

image

 

kalau nak pudar sikit-sikit je..basuh jeans cucu tu guna air panas..sudah siap basuh, cucu keringkan jeans guna “dryer”..bukan pengering rambut taw! lepas tu..ulang-ulang sampai mencapai tahap kepudaran yang dikehendaki..

 

 

image

kalau mahukan jeans yang pudar di sesetengah tempat je..lepas cucu basuh jeans tu…biarkan lembab..jangan terlalu basah..letakkan jeans tu atas tuala lembab atau lantai je senang..amik peluntur semangkuk..gunakan span dan celup sedikit peluntur..tapi awas! jangan sampai peluntur tu menitik di kawasan yang tidak dikehendaki..celup sikit dah la..lepas tu, gosok2 la span tu dikawasan yang nak dipudarkan tu..lepas tu jemur di tempat yang panas..jangan basuh jeans tu sehingga jeans tu betul2 kering..tapi kalau xde span..boleh sembur dengan penyembur macam fabreez tu..tapi campur la dengan sedikit air..takot2 nanti rosak kain jeans tu..

image

 

satu lagi cara yang paling mudah ialah dengan menggunakan berus besi yang halus..gosok jeans dengan berus tu..kalau xde berus besi..cucu boleh pakai kertas pasir..guna kertas pasir yang kasar supaya dapat menghakis warna pada jeans..

 

 

senang je kan? SELAMAT MENCUBA~

atok ada video..tapi lam BI..cucu pahamkan? supaya senang cucu nak buat..kalau baca je mungkin x paham sangat..cuba tengok!

cara nak lunturkan warna jeans ada pada minit ke 2:35…

Comments
4 Comments

4 ulasan:

cik miera berkata...

wow..tktik yg bagus tok..
erkk atok pakai jeans x?hihi

My Little Diary berkata...

salam,

wah... good info ni...

O'gosh berkata...

wahh..atok rock la pakai jeans rupanya...

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

perghh...atok ni stylo laa
Peristiwa itu masih menhantui diriku...

ATTENTION Kawan-kawan: Blogger Ini DIKEHENDAKI