Rabu, 15 Disember 2010

8 PUNCA PENYAKIT KE ATAS TUBUH BADAN

image

atok dapat petua ini dari sebijik laman web mengenai petua..tapi atok ragu-ragu dengan petuan yang diberi..sebab atok rasa pelik la..hmm…apa yang peliknya? jom la tengok petua tu dulu..petua mengenai punca penyakit ke atas tubuh badan.

1. Tak cukup tidur di waktu malam. Lebih-lebih lagi jika anda sering tidur lewat.

yang ini atok percaya..hehehe..sebab tidur dan rehat yang tidak cukup menyebabkan badan letih dan menurunkan prestasi kerja

2. Banyak tidur ketika siang hari.

atok pun setuju…tidur yang banyak pada siang hari menyebabkan badan menjadi lemah..

3. Makan sehingga kenyang yang melampau. Sebaiknya anda makanlah sebelum berasa lapar dan berhenti sebelum kenyang, kan?

seperti saranan nabi…betul..makan terlampau kenyang menyebabkan malas…waaa…nak tidur..nak2 kalau waktu lunch..alangkah bahagianya dapat tidur selepas lunch..

4. Suka tidur bila perut tengah kenyang.

baru je cakap pasal makan dan tidur..hehehe…tidur lepas makan menyebabkan perut buncit..hik3…

5. Minum air pada waktu tengah malam.

yang ini atok x pasti..sebab atok rasa banyak minum air tu bagus…doktor pun sarankan agar minum air 8 gelas sehari..

6. Suka sangat menahan perasaan. Tetapi kalau anda yang suka bersabar tu dikecualikan lah. :)

jangan berdendam..sebab berdendam menyebabkan sakit jiwa..hahahahaha..lempang je terus sapa2 yang suka buat masalah tu..

7. Selalu sangat atau banyak melakukan jimak atau bersetubuh.

ye ke ni? hahahahaha..cuba la…

8. Melakukan hubungan jimak dengan isteri yang tua.

yang lom pernah try..sebab atok dah tua…nenek pun dah tua..nak jugak merasa yang muda..hahaha…opssss…nenek taw mati la atok…GATAI NAK KAHWIN MUDA!!!

itu lah sedikit sebanyak info yang atok dapat dan yang dapat atok komen…pendapat cucu lak camne?

Comments
4 Comments

4 ulasan:

Acu Cikin berkata...

5. Minum air pada waktu tengah malam.
~mungkin bila minum air banyak2 waktu tengah malam, nanti asik nak buang air je...tidur pun tak lena....sakit gak tu.. (sakit hati..)

Nia Dhani Nasir berkata...

mungkin nak buat pape pun ke sderhana. Xle mlampau2 sgt.

NadiRah berkata...

uhuhu... yang 1st sekali terkena batang hidung.. =)

cik blablabla berkata...

haha,,sensor2.