Rabu, 30 Mac 2011

MUFTI PERAK : TARIAN POCO-POCO HARAM

atok x pasti tentang pengharaman tarian poco-poco ni..tapi berdasarkan pekeliking yang dikeluarkan oleh Fatwa Negeri Perak..dikatakan bahawa poco-poco itu haram atas beberapa sebab..

kalau cucu nak baca pekililing pengharaman poco-poco tu berseta sebabnya, boleh ke entry ni :

mata LENSA: MUFTI PERAK : POCO-POCO ITU HARAM

apa oandangan cucu? patutkan tarian poco-poco diharamkan? hmmmm..

adakah poco-poco ini akan diharamkan dinegeri PERAK sahaja? atau keseluruh negara?

Comments
7 Comments

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haram...sbb tu kalau xsilap tarian gereja...cara menari pun kalau ditgkkn bbentuk salib...kiri kanan depen belakang...kalau dh ragu2 tu dh kira haram kan??:P

sicomot-comel berkata...

haa,,setuju ngn tanpa name tuh..

tarian dia berbentuk salib lah..

lagpon,tak slah kalau kite tinggalkan benda shubhah mcm ni..^^

sumanje berkata...

Salam ziarah…
Jemput singgah di blog baru Sumanje
Yang buruk kita hindarkan yang baik kita ambil buat panduan hidup serta pengajaran.....
Tentang Malaysia
Terima kasih atas kunjungan anda
Semoga Ceria selalu dan happy blogging
Dari ~~~SuManje~~~~~~~~~…………………

:)..

AiMaN berkata...

@Tanpa Namaa'ah..ada jugak benarnya..

Rafi Nilhan berkata...

poco......ntah la..tak pndai nari gitu..tak penah buat..ahaha

singgak la jika ada masa.. :)

http://rafinilhan.blogspot.com/2011/03/pantun-bengang-ngan-aku.html

mimie azam berkata...

aah...mimie pnah dgr tarian poco2 tu hrm....sbb mengikut lmbg salib....

Awok's Kiter (SyaAz) berkata...

setahu saya mmg tarian tu membentuk tanda salib as org kristian selalu buat tu. criscross ke apa ntah... dah lama tahu benda ni tapi pelik bila xde sesiapa tegur bila tarian ni makin glamor... sy mmg xsuka tarian ni sbb sy dah tau dr awal. ~selalunya org kristian yg g gereja selalu menari tarian ni ms gathering hr ahad diorg. kalau xsilap la. sbb selalu tgk lam citer2 diorg :)