Isnin, 3 Januari 2011

PENDIDIKAN SEKS : PERLU ATAU TIDAK?

sex
haish! baru je mula semester da nak start menggatal? hahaha…bukan niat nak menggatal,..tapi berdiskusi..
bukan semenjak dua menjak ni je..malah dah bertahun-tahun soal pendidikan seks ini dibincangkan..malah x pernah ada keputusan muktamad..hmmm…nak bincang x? hehehe

AWAS..JANGAN MENGGATAL

KENAPA PERLU PENDIDIKAN SEKS?

untuk mengelakkan pembuangan bayi? ye ke? cucu rasa..kalau pendidikan seks ini diterapkan seawal pelajar sekolah rendah..adakah kita mampu membendung gejala pembuangan bayi? adakah patut kita ajar mereka..kalau xnk lahirkan bayi…PAKAI KONDOM…

SELESAI KE KALAU PAKAI KONDOM?

atok nak tanya cucu…pernah x korek idung lapik pakai plastik? kalau x pernah..cuba buat..sedap x? begitu juga dengan pemakaian kondon..kalau dah rasa seks menggunakan kondom itu tidak sedap..maka mereka x pakai kondom lagi…masalah x selesai jgk..

APA YANG PERLU DIAJAR DALAM SUBJEK PENDIDIKAN SEKS?

yang ini terserah pada kebijaksanaan kerajaan dan kementerian yang terlibat..buat masa sekarang, internet sudah menyediakan lebih daripada apa yang patut dipelajari..di peringkat sekolah? adakah kita yakin bahawa pelajar tidak akan mencari sumber berunsurkan seks di internet selepas pendidikan seks di jalankan?

sudah tiba masa kerajaan dan kementerian merujuk kembali agama..mana-mana agama sekalipun mengeji perbuatan berzina ini..apatah lagi agama rasmi negara kita..iaitu islam..diharap apa yang dirujuk untuk pendidikan seks ini melalui agama..

ADAKAH PENDIDIKAN SEKS WAJAR DILAKSANAKAN?










View results
Free online survey

APA PENDAPAT CUCU?
Comments
12 Comments

12 ulasan:

Areyoudys berkata...

as salam..
tak perlu sebenarnya.ini mendedahkan lagi risiko.seakrang pun dah teruk. akan bertambah lagi teruk

nobishikun berkata...

rse nyeeee~ ta perlu la mnde2 mcm neh. patot kejam kan lagi tindakan terhadap org buang bayi. contoh nye jge uma kebajikan selama 5 tahon ke. bg yg laki pulak kne pegi surau tiap2 waktu dan dpt kan kehadiran di amek oleh imamimam masjid. bg yg igkar. rejam. hahah !

Encik MamaT berkata...

tak ajar pun dah terer dah budak2 sekarang ni.. haha... mcm bodoh je cadangan tu...

cik kangkung berkata...

rase mcm tak perlu je..wuuu..kalo tak, lagi la advance budak2 tecik zaman skang..cik kangkung after spm dulu pun still xtau sex tu cemane melainkan blaja pasal organ2 sex lam subject science..so, kalo matapelajaran ni diterapkan n menjadi subject wajib, budak2 seawal sek rendah pun leh jadi expert..bahayooo..bukan nak kate ape, budak2 kecik kan suke mencuba ape yang die blajar..kang tak pasal2 ramai classmate jadik bahan eksperimen..

Cik Mimie berkata...

erm, x setuju pun..coz bdak2 skrg ni kbykkan pnya daya ingin tahu yg tinggi..
cuba bygkan lau ckgu ajar kt skolah, then rasa ingin tahu dorg mmbuak2..
sure pnye la dorg akan cuba..tol x?

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

tak perlu la pendidikan seks ni.. tak payah nak ajar pun sebab diorang dah tahu..
bila dah belajar pendidikan seks, lagi la diorang ni aktif sebab dah tahu cara nak cegah dan elak kehamilan..

mohd zhafri berkata...

benda yang sepatut di terapkan adalah pendidikan agama yang sebetulnya dari kecil...dari situ telah merangkumi semua aspek kehidupan...

Nur Fannun berkata...

apa2 pun kena tgk dulu apa silibus yg diajar..klu ajar asal usul mnusia dr air mani ok..(cm dlm al-quran de sebut). dlm pergaulan bhgn mne yg blh disentuh & yg tak blh..sblm tu kpm kna kji pljrn sivik berksan atau tak pd studnt?

Nurul Asyikin Mustafa berkata...

tajuk yg bagus...kalo nak kata stuju xstuju,duk tgh2.xth nak kata smada sesuai atau xsesuai pdidikan seks diwujudkan disekolah.kalo dr segi pandidikan agama,subjek agama dah ada.dah diajar sejak kecil lg.smada secara langsung di sekolah atau x langsung di rumah.tp yg mjadi kemusykilan sy,kalo nak berpegang pada didikan agama jer,yg sekolah agama pun,yg mendapat pndidikan agama ramai juga yg buat maksiat,dosa zina...cmana tu???

Efa Nur berkata...

ramai yg xsetuju..efa pun rasa banyak keburukan dari kebaikan kalau diadakan pendidikan seks nie..huhu nanti lagi parah kot jadinya..sekadar pandangan..hehe

Tanpa Nama berkata...

macy dah byk ulas tntg ni. huhu

Atika Aula berkata...

Assalamualaikum..
sy p0n ada buat entri tntg pendidikan seks ni.
Kalau x keberatan, boleh baca n beri kan pndpt~
http://atikaahmadiah.blogspot.com/2010/12/pendidikan-seks-wajar-tidak.html