Sabtu, 4 Disember 2010

JET KERTAS PALING LAMA TERBANG DIDUNIA

teringat zaman kecik2 dulu..main jet kertas lam kelas..pastu lancar kat budak pompuan..hahaha..jahatnya atok masa kecik2 dulu..tapi cucu taw x siapa pemegeng rekod jet kertas paling lama terbang di dunia??

ia milik seorang lelaki jepun..iaitu Takuo Toda..beliau bukan calang2 calang manusia..beliau merupakan ENGINEER!!..bukan budak sekolah yang main jet..hohoho..hebatnya..macam x caye lak jurutera main jet kertas..hahaha..

jaga2..aku nak lempar ni..

jetnya berada di udara selama 26.1 saat..lama wooo...tu untuk jet hanya menggunakan 1 kertas..dan tidak menggunakan pita pelekat..namun, rekod terbaiknya ialah 27.9 saat bagi jet yang mempunyai pita pelekat..gila ko hapo ni..hebat2..

sekarang baru atok paham..sebab pe jepun boleh cipta kapal terbang dan kapal selam semasa perang dunia ke-2, di saat rakyat malaya menggunakan pistol dan keris..sebabnya..MEREKA PANDAI ORIGAMI...hik3...tol x?

atok kepilkan skali video yang dipetik dari youtube



JOM MAIN JET KERTAS
Comments
6 Comments

6 ulasan:

A.D.A.M. berkata...

kte buat. mesti x sampai 10 saat pun. -.-

teratai berkata...

zaman dulu2 masa sekolah, jet kertas ni dilemparkan/tuju kpd gadis yg diminati!

waden berkata...

kalau aku baling dari bangunan klcc boleh tahan 30++ saat kot..huhu

Luffy berkata...

hmmm..boleh tahan r tggi dia baling...

Khairul Amillin berkata...

HAHA! rindu zaman budak2

♥..cik_mas..♥ berkata...

wah...dasyat jugak ye... :)