Khamis, 11 November 2010

PETUA HILANGKAN JERAWAT

ini la jerawat tu..amacam??


petang ni atok nak cerita sikit pasal jerawat..ye la..masa remaja ni la kene jaga kulit muka...tp masa remaja juga la jerawat naik...aish...camne ni..."aku nak pikat girlfren@boyfren, tapi muka dah macam kulit biawak" keluh cucu2...hahaha..bukan cucu yang tengah baca entry atok ni la..cucu lain..hehehe..jangan salah faham..

bab jerawat ni satu masalah..sebenarnya ia berpunca dari ketidakstabilan hormon dalam badan cucu2 apabila menigkat dewasa..satu lagi disebabkan kurangnya penjagaan wajah serta masalh peluh dan muka berminyak..

yang atok nak pesan..JANGAN PICIT JERAWAT MENGGUNAKAN KUKU..sebab di kuku cucu tu ada banyak kuman..soo, kuman tu akan memasuki tempat jerawat yang dipicit seterusnya menyebabkan jerawat bertambah..ini FAKTA bukan FATWA...hehehe..satu lagi..selalu basuh muka..supaya sentiasa bersih...

satu lagi yang atok penah cuba..try pakai bende yang kaler biru tu..atok pun xtaw ape namanya..dia mcam plastik, tp bukan plastik..guna benda tu, tuk cuci kan muka dari minyak..camne atok taw? atok taw sebab masa sekolah dulu atok penah selongkar maja pompuan..hahaha..jahat atok ni..pastu jumpe bnde tu lam kotak kecik..atok pn tnye la tuannya..dia ckp buat sapu muka la...hampeh~~..atok igt pe..atok pun amik satu..hahaha..sape2 taw nama benda tu bgtaw atok..letak url gmbrnya skali..atok akan bg reward..

kalau nak petua lain..klik kat SINI
Comments
9 Comments

9 ulasan:

bidadarihijau berkata...

tidak suka sama jerawat..lepas ni pnjam muke atuk la eh...kasi jerawat tumbuh di situ..ahaahahha

AiMaN berkata...

la...mana boleh..nanti x encem la atok...

peni anani berkata...

jerawat tu asyik naik at dagu jew tok oiiitt... dia malas nk gerak at pipi ke dahi ke... at dagu jew pilihan dia... adesshh

AiMaN berkata...

peni : mesti dagu cucu ni terbelah..tol x?hehehe

M[i]$Z[a]C[k] berkata...

bende alah tu oil bolting paper kan? g terjah watson banyak tok.. huhu.. johnson n johson pnye kan?

~NySz~ berkata...

owh bnda biru uh dipnggil krts minyk kalo bahasa psar.. under johnson.. hu3..
atok ni stylo lh..up to date gitu..he3..
cayalah tok! ske baca entry atok yg mmbri byk manfaat ni..thnx sharing! (",)

AiMaN berkata...

@~NySz~

welcome bebeh..haha

Awangku Johan berkata...

hurmm.. sy mcm tau2 jer benda alah kaler biru tu.. haha.. wwwooo amat sensor klu nk habaq kat sini.. hehe jahat tul atok ni

Miera berkata...

kertas minyak la.. hahaha.