Isnin, 8 November 2010

CARA MENGHILANGKAN WABAK HINGUS MELELEH @ SELSEMA



aku dapat satu persoalan dari pembaca..yang bertanya pasal hingus meleleh..ko masih meleleh lagi ke? macam budak kecik je..hahaha..klu mase kecik dulu main hirup je hingus tu..kah3...tol x? jangan tipu la...

nah!! orang tua bagi taw buat camni..ikot jangan x ikot..

1)Ambilkan satu camca minyak masak dan lumurkan dikepala biarkan sampai ia kering, secara perlahan-lahan masalah selsema anda akan berkurangan. Petua ini juga boleh digunakan kepada bayi atau anak-anak yang menghadapi masalah selsema.

2) Ambil beberapa batang sirih dan lap agar ia bersih. Hancurkan batang sirih tadi sehingga ia mengeluarkan lendir.Sapukanlah lendir tu kat hidung anda.Ia bertindak melegakan selsema dan hidung anda yang tersumbat sebelum ni.

3) sumbat dengan kain..senang...

hahaha..tu je yg atok aku bagi taw..selamat mencuba..malaysia maju tanpa selsema..hahaha
Comments
6 Comments

6 ulasan:

Cinta Madu berkata...

eeuuww! tips tu mmg sgt berguna, tp gambar tu yg x boleh blah. huhu

AiMaN berkata...

hahaha..ala..mse ko kecik pun cmtu jgk kn?

Valossa Vicious berkata...

Ugghhh muntah tengok gambar tuu....

AiMaN berkata...

hua3..jijik

erosyie berkata...

jijik giler gambar tu........wekkkkkkkkk

dala gurlz

el-janna berkata...

uwexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx