Ahad, 28 November 2010

ATOK JAWAB SOALAN INI : Adakah Anda Nak Terima Gadis Yang Terlanjur Untuk Dijadikan Isteri?

perghhhhh….tajuk,,,buat atok bikin panas..atok jawab soalan pe ni? nak taw soalan tu…cucu klik je kat SINI..xpe..meh atok jawab pada sisi pandangan orang lelaki yang berusia…

siapa gadis terlanjur ni? sebab apa gadis tu terlanjur? gadis terlanjur ialah satu golongan perempuan yang diiktiraf dara  kerana belum kahwin namun telah melakukan seks walhal mereka sudah tiada dara..kenapa mereka terlanjur? kerana ada lelaki yang melanjurkan mereka..betul x? SIAPA LELAKI TU?


orang macam atok la..berjenis homo sepians XY…

soal terima atau tidak gadis terlanjur tu terletak pada hati, perasaan dan penerimaan pasangnan tersebut..fikir….bertahun “kapel”…minggu depan nak bertunang…bulan depan dah nak kahwin..tup2…jumpa si pengarang jantung intan payung..dia bagitahu dengan jujur dan ikhlas bahawa dia penah terlanjur dengan ex-bf dia…

jika pembaca lelaki..berhenti sekejap fikirkan perasaan lelaki..buang jauh-jauh ego mu…

fikir perasaan perempuan..atok nak bawa cucu lelaki dalam dimensi pemikiran yang berbeza…selami jiwa perempuan..kenapa perempuan tersebut sanggup bagitahu? kerana dia IKHLAS, SAYANG, dan CINTA pada dikau wahai lelaki..perempuan mana yang sanggup mengatakan dia pernah terlanjur, kalau bukan pada orang yang paling dia percayai dan dia sayangi?

cuba fikir perasaan perempuan itu sebelum buat keputusan untuk beritahu pada lelaki dan semasa nak bagitaw lelaki….amat perit dan susah bukan? sanggup menerima kemungkinan ditinggalkan kerana bersikap JUJUR…adakah kerana KEJUJURAN,KASIH SAYANG dan CINTA..kita (lelaki) mahu tinggalkannya?

fikir balik apa yang anda(lelaki) pernah lakukan sehingga mendapat calon isteri yang pernah terlanjur…mungkin ini satu ujian dari ALLAH..apapun..atok hormat pada perempuan yang sanggup MENGAKU dan INSAF..

pengakuan sebelum kahwin adalah lebih baik dari selepas kahwin..dan terlanjur sebelum kahwin dan insaf itu lebih baik dari terlanjur dengan lelaki lain dibelakang suami..dalam erti kta lain…berlaku curang pada suami..

formula atok cukup mudah…kalau mahu lelaki yang baik, jadilah perempuan yang baik,kalau mahu perempuan yang baik,jadilah lelaki yang baik..jadi..soal terima atau tidak itu..ada pada lelaki..sanggupkah pergadaikan KEJUJURAN gadis tersebut dengan meninggalkannya?? sama-sama kita fikirkan

JOM VOTE tentang penerimaan pasangan yang terlanjur di SINI
Comments
38 Comments

38 ulasan:

Unknown berkata...

sokong! org selalu salahkan pempuan.. tp pada saye, 2-2 salah. lelaki jenis manis mulut, pempuan jenis cepat cair & caye laki. tp bile jadi pape, pempuan yg tanggung akibat padahal laki de 9 akal :(

Unknown berkata...

yerp..bidasan yg sungguk baek drpd atok..nice one..hehe..mmg mcm atok katakan, pmpuan dah buang rasa malu dia masa dia bgtau yg dia dah terlanjur..bkn senang nak bukak aib sendiri..tp kalau lelaki dah terlanjur, haram bgtau sampai bila2 rasenya..

oleh tu kalau pmpuan tu dah bukak pekung sendiri atas dasar syg, jgn plak kita terus mengeji dia..kalau taknak terima pon ckp baik2..supaya dia tak berubah kembali kpd diri dia yg dulu..hidup yg penuh noda dan dosa..

Jejaka Terhangat: Lelaki, Jawab Soalan Ni: Adakah Anda Nak Terima Gadis Yang Terlanjur Untuk Dijadikan Isteri?

Bee berkata...

betul tu atukk...ishh2 ingat lah kaum lelaki...eh perempuan 9 akal..lelaki 1 akal la sofia...huhu

Unknown berkata...

saya sokong jawapan atok..
pandang diri sendri sebelum buat apa2 keputusan..

tomatokering berkata...

wahh~ saye sokong atok la.. ;)

M I A J A M A L U D D I N berkata...

bagos atok!

9754 berkata...

fuhhhh! terbaik la atok! :)

lelaki baik untuk perempuan yang baik.
mana aci kan kalau si lelaki nak kan yg terbaik, tapi dia sendiri tak ambil kira kebaikan diri sendiri :|

AiMaN berkata...

penilaian atas hati sendiri...hihihi

Unknown berkata...

@honeyvsbee; lelaki la 9 akal :)

Nur Azila Ismail berkata...

nice one .

nak bagitahu tu pun satu seksaan bagi perempuan tu .
dan memungkinkan dia kehilangan lelaki tersebut .

elfa berkata...

waoo atok..! nice post.. suka gila..

AiMaN berkata...

tq cucu2...hik3

Tanpa Nama berkata...

saya sokong tok 10000000000000000000% hehe

HZQH berkata...

tok, saya setuju sangat dengan atok! caya lah tok :)

Shida Radzuan berkata...

saya sokong 200% pndapat atok,kite sbagai manusia biasa yg xlepas dr mlakukan kslpan ..dan alpa dengan khdpan duniawi,sdgkan nabi ampunkan umatnya inikan kite manusia biasa~

:: peaceNOwar ::

Cempakamelati berkata...

Terpulang kepada diri masing-masing...kena tengok jugak sebab-sebab ketelanjurannya...jangan yg alah bisa tegal biasa tu...bahaya...selidik dulu sebelum terima..dan dilai diri sindiri dulu..adakah anda tu terlalu baik?? sampai tak boleh terima si dia seadanya...renung-renungkanlah.

Mashe berkata...

btoi tuh atok~ jgn nak pikir ego ja...

CETUSAN SEIKHLAS RASA berkata...

Setuju dgn pendapat tuan blog...mohonlah petunjuk Allah kerana adakala mereka ni terinaya...

Deqna berkata...

hah bagus3x...aku pon setuju ngan atok!

hafizz berkata...

kawen dulu, lepas tuh cari lain anak dara yang masih dara, kawin lagi, dan seterusnya kalo masih x puas ati.. x gitu tok..

Pirate Doctor berkata...

atok..bagaiman pula utk laki yg dah terlanjur...adakah gadis akan terima mereka utk di jadikan suami?

Belog Cik Peanut berkata...

soalan yang sangat susah untuk dijawab oleh lelaki. tapi, inilah masenyer kiter nk tgok lelaki jujur n ikhlas atau x...

skunk, susah nk cari lelaki yang ade teruna lagi, mujurlah x leh tahu lelaki ade teruna ke x kan, kalau x berapa kerat jer yang ade...

Unknown berkata...

ada sumting yg atok terlepas pandang dari segi psikologi..next entri nanti aku ulas..

Linawannie berkata...

wahh...atokk...tajuk panass lagi hot nih...!!
setuju dengan atokk...yelah, sebagai perempuan mestila caye sokong perempuan ye daK?...
tapi kan tok, sy pernah terbaca hadis Nabi yg mengatakan klu perkara tersebut boleh membawa kepada kemusnahan rumah tangga or perhubungan, better diamkan saja & x perlu bagitahu sape2 even bakal husband/husband kita sendiri....bkn ape tok, perkara ni bukan semua org lelaki boleh terima..ye x?...nak ulas lebih2, caye bukannye tahu sangat benda2 mcmni...haha...nnt lah klu ade ilmu lg cucu share ngan atok ekk.... ^_^

Unknown berkata...

entri baru utk perempuan pulak..dan ada beberapa point aku selitkan berkaitan entri sblm ni..

Jejaka Terhangat: Soalan Untuk Perempuan Pulak: Adakah Anda Nak Terima Lelaki Yang Terlanjur Untuk Dijadikan Suami?

mimmie berkata...

sy sokong atok...masing-masing ada kisah silam..apa yang penting keikhlasan hati perempuan tue jugakkan...wahai lelaki....bawa lah ke jalan yang di redai...=)

LadyBird berkata...

atok, lady ade senior yg telah terlanjur.. die tunang dah time tu.. lps tu nth mcmn die bgtahu tunang die tu yg die pernah terlanjur.. tunang die tinggalkan die.. lepas tu lady ckp kat die lepas ni jgn bgtahu keaiban kita.. sebab yang lepas biarkan ia berlalu.. keaiban perlu ditutup, lagipun die dah jadi baik, dah bertukar 100%.. dan skrg die dah kawin, Alhamdulillah.. dah ade anak dah pun.. dia dapat suami yang baik sgt2..

AiMaN berkata...

@LadyBird tq sebab share cerita tu...

puteri noor mastura berkata...

adil gak tuh utk popuan...
xpun masa baru nk kapel tu tnye direct je..hehehehe

Tanpa Nama berkata...

salam atok,,A pernah dikhianati oleh datuknya sewaktu berumur 7 tahun..dia bakal berkahwin tidak lama lg dan jika benar daranya telah hilang, dia tidak dapat mbayangkan bagaimana penerimaan bakal suaminya nanti.. dia stress dan takut akan memalukan ahli keluarganya..tolong beri pandangan...adakah dia perlu mhentikan pernikahannya ini kerana dia rasa mcm tidak layak untuk sesiapa pn di dunia ini.......

kebaskaki berkata...

sape yg terlanjur, jumpa saye ye, saya terima..
tp bg ang pau kurang2 $100,000 jd la..bg lebey pun x kesah.. hehe..

Aleppo berkata...

emm..klu itu yg ALLAH nk bg kt kite..terima jela..mgkin..itu berlaku pn atas dosa2 kita yg kita sndiri pn xtahu...nauzubillah min zalik..

belog|amiyo berkata...

@honeyvsbee

salah 2 honeyvsbee..yg sofea ckp 2 betul...klau tak mcm mne lelaki nk jd pemimpin.. :)

Senang Hamil berkata...

setuju!

Nys Zairee berkata...

Yang mengaku biasanya orang yg da insaf.. Sedangkan taubatnya Allah boleh terima, kenapa manusia biasa cam kita terus nak menghukumkan?
Harapnya yang berubah itu istiqamah tidak akan mgulangi kesalahan yg same..
tapi ada laki yg tahap mangkuk(sori kasaq sket).. ble taw awek da terlanjur, die lg tmbah ketelanjuran tuh.. sangat2 x guna..

Tanpa Nama berkata...

terjadi pada saya sendiri....bakal isteri mengaku pernah terlanjur, Allah saja yg tahu perit dn sakit nyer utk terima.

bukan isu dara sgt pon, tpi more to terbyang ape yg dilakukan ketika terlanjur...

saya tetap terima, dan saya sanggup sakit kerana nya, dan xakan buka kembali cerita ini, semoga ada balasan yg baik buat saya.

Tanpa Nama berkata...

Bukan senang kau nak terima.
Tapi hargailah pengorbanan kami kaum Adam. Dahlah teruna dijaga,nak kahwin berhempas pulas cari duit kahwin 20k 40k 50k tup2 si gadis tiada dara. Bukan senang nak terima, lagi-lagi lelaki yang betul-betul jaga teruna dia tunduk pandangan tetiba tahu,
Si gadis tiada dara.
Hargailah kami...
Wahai kaum hawa mahalkan dirimu...

Unknown berkata...

Bakal aku macam ni.
Tapi aku redha.