Jumaat, 18 Mac 2011

TSUNAMI JEPUN : KALIMAH BISMILLAH SEMASA KEJADIAN

Bismillah…simple, tapi bermakna buat semua muslim..

kalau baca tajuk pun dah tahu apa yang atok nak ceritakan kan? mesti ramai yang cakap..”alah, asal jadi je benda pelik, mesti ada teori-teori macam ni”..”dulu, masa tsunami di Acheh pun ada jugak berita pasal ni”

atok pun pelik jugak..macam mana la ada orang boleh cari kalimah ALLAH, Muhammad atau kalimah-kalimah yang lain semasa kejadian alam atau sebarang bencana atau nikmat yang Allah kurniakan?

adakah kita perlu mencapai imiginasi ke tahap tertinggi untuk nampak semua tu? atau, atok masih lagi belum mencapai keimanan yang cukup untuk melihat kebesaran tersebut?

kalimah-kalimah yang atok nampak, semuanya yang telah ditunjukkakan oleh orang lain..x caye? cuba cucu-cucu cari kalimah Bismillah dalam gambar ni..

image

kalau kecil, klik untuk besarkan

nampak x? sila lah cari sampai jumpa kalimah Bismillah tersebut..kadang-kadang atok pelik…macam mana la orang lain boleh nampak..tapi atok x nampak pun..dikatanya, kalimah tersebut terhasil dari susunan kereta berhampiran asap tebal tu..

nampak x? kalau x nampak..tengok skali lagi gambar ni..gambar yang sama

image

x nampak jugak..jom tengok kalimah tersebut setelah diselidik dan di kaji oleh orang-orang yang nampak..

image

dah nampak? adakah ia satu kebetulan? atau satu khayalan? adakah ini satu perkara yang telah dirancang?

hanya ALLAH yang MAHA BERKUASA dan MAHA MENGETAHUI..

mungkin selepas ini ada gambar lain pulak dalam asap tu…hihihi..

jom perhati ramai2..biar terkeluar biji mata..

kalau rasa pening-pening, boleh betulkan balik otak tu dengan entry ni : TEST OTAK CUCU SEKALIAN.. | peTUA KITA semua

Comments
5 Comments

5 ulasan:

Myra Ayreen berkata...

Meremang bulu roma tengok picture tu , Subahanallah , Kuasa ALLAH ,

SK berkata...

ada juga erk..
hehehehe..

Syukri Mohtar berkata...

kuasa Allah..

Nur Farah Hani berkata...

first gambar pun da nampak..

if betul itu adalah kalimah bismillah .. tak mampu na kata apa.. sememangnya kuasa tuhan ditunjuk kepada manuia..diluar jangkauan kita semua...

zaimzero berkata...

ada hikmah.. -http://zaimzero.blogspot.com