Khamis, 24 Mac 2011

PERMOHONAN KE ASASI

keputusan SPM 2010 dah keluar..macam mana? baik punya? hihihi

xpelah, benda dah lepas pun, yang ada cuma paper julai je..sapa2 yang nak amik paper julai tu boleh la tanyak cikgu masing-masing macam mana nak mendaftar dan apa yang perlu dibuat..

macam mana sekarang? dah fikir kenama hala tuju lepas ni?

ASASI?

DIPLOMA?

POLITEKNIK?

MATRIKULASI?

PERSEDIAAN KE LUAR NEGARA?

KAHWIN JEeeeee..hihihi

dulu atok, selepas SPM terus mintak asasi..mesti ramai tertanya-tanya…apa beza asasi dengan matrikulasi? yang tu, atok terangkan pada entry yang lain..

sekarang ni, pasal permohonan ke asasi..kalau cucu betul-betul nak mohon ke asasi (wajib lepas syarat-syarat ke asasi), dalam permohonan UPU tu, letakkan ASASI pada pilihan pertama, jangan letak diploma pulak..kan x pasal-pasal dapat diploma..

sebab kawan atok dah terkena, dia dapat 10A atau 9A..yang sayangnya, di borang UPU, dia letak diploma sebagai pilihan pertama..jawabnya dapat diploma la dia..lepas tu, dia pergi la matrix..sayang kn?

kalau cucu nak buat pilihan tu, tengok dulu syarat-yarat..kalau syarat dah x lepas..jagan gatal buat pilihan pertama pulak..membazir pilihan je..hihihi..lepas tu, letakkan pilihan mengikut keutamaan..yang no 1, yang paling cucu nak, hingga lah ke akhir..isi penuh, kesemua lapan pilihan tu..walaupun hanya diwajibkan isi sampai 3 je kan? bagi mengelakkan cucu dilelong ke kos atau pengajian yang entah apa-apa

nasihat atok..kalau nak pilih asasi tu, pilih berdasarkan apa yang cucu nak sambaung di fakulti nanti..lepas ni, jangan leka-leka lagi belajar ye..selamat berjaya

nak tengok ranking terbaru universiti-universiti malaysia? nah linknya

RANKING UNIVERSITI SELURUH MALAYSIA DI MALAYSIA 2011 | peTUA KITA semua

Comments
5 Comments

5 ulasan:

Nujma Hayati berkata...

Alhamdulillah..Ok2 ja...
huh!naseb baik pilihan pertama asasi..
thanx atuk 4 information..=)

AiMaN berkata...

@Nujma Hayatiwelcome..j..klu nak taw pape, tnye la atok ye

sabenazakey berkata...

atok cerita la lagi pasal u nie., nak tahu lagi.

Orang Kampung berkata...

dh kawin la..
mlas ngaji dh.. hahaaha

mr vampire berkata...

haha...atok ni best la.. :D

http://twins-detwin93.blogspot.com/2011/03/contest-kami-fotogenik.html

suka tak msuk contest? haaha