Jumaat, 21 Januari 2011

feedback atok–BOIKOT SEMBANG KOSONG

image

http://www.sembangkosong.com/

atok buat entry ini khas untuk sembang kosong diatas entry Luahan Hati Seorg Blogger

ada ura-ura supaya laman sesawang diboikot atas kesilapan pemilik laman tersebut..tapi difikiran atok..ini sebenarnya yang atok fikirkan..

memang dah menjadi adat bila hidup dalam masyarakat..ada yang dipuji, ada yang dikeji, ada yang dihormati ada yang dibenci...

tapi kita harus lihat balik..apa yg menyebabkan mereka benci atau cuba nak boikot kita..adakah kerana silap kita sendiri?

atau mereka dengki atas kejayaan kita? tetapi sebelum salahkan org lain..kita sama-sama nilai diri kita terlebih dahulu..

memang mustahil untuk kita puaskan hati setiap pembaca..tapi kita cuba jadi yang terbaik buat mereka dan pada masa yang sama kita tidak pergadaikan diri sebenar kita..

tapi kita harus sedar, bahawa dunia ini bukan milik kita..

itu je yang atok dapat komen..apapun..keikhlasan dalam berblog itu penting supaya kita tidak mengambil kesempatan terhadap orang lain..

Comments
12 Comments

12 ulasan:

shah87 berkata...

thanks atok..
tengah muhasabah diri nie..
thanks lg sekali..

Abang Suara berkata...

wahh good

nub berkata...

hehhe..baguih2 laa tu lau elok2 belaka

PuanBee berkata...

kan kan kan!

Fariehan Ibrahim [LBC] berkata...

ikhlas. =)

Bulan berkata...

betol atok.sokong atok..
wat pape kene ikhlas

DeQdEq berkata...

betul tu tok....kita manusia mana lari dari buat kesilapan....andai ada yg silap kita tegur dan betulkan...dan tak mustahil juga satu hari nanti kita salah dan org lain akan betulkan dan tegur kita plak...

jgn igt kita je betul org lain salah...kita takkan lari dari kesilapan

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

ikhlas tu memang penting
tapi kalau empunya blog buat salah tapi kembali sedar akan kesalahan nya , kenapa kita tak beri mereka peluang kedua
biasa la kita manusia
memang akan buat salah
yang salah pula ambil ikhtibar
org menegur tu sebab dia sayang kan awak
momoy suka org yang berani mengaku kesalahan nya
itu org yang berani tahu
jom kawan-kawan kita beri sokongan pada mereka yang dah mengaku kesilapan mereka

http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/01/feedback-atokboikot-sembang-kosong.html

Cendana Kasih berkata...

ermmm...... domain ABCD tu pun salah gak !!!

Amyna berkata...

iya betul tu atok.
sokong entry nih...teguran yang lembut, so sama² lah kita muhasabah diri..itu lebih baik ^_^

Tuan-Belog berkata...

terbaek atok...nasihat yg bgus ni...

P0polita berkata...

nasehat yg sangat bagos..