Jumaat, 1 Julai 2011

HARGA AYAM NAIK..1MALAYSIA NAIK DARAH!

sebelum baca tulisan atok..cucu baca dulu berita dari Metro..kang, ade pulak yang cakap atok ni menipu pulak..sikit-sikit naik, saja je nak buat rakyat benci pada kerajaan..

Tinjauan ke Pasar Chow Kit mendapati, harga ayam meningkat 50 sen hingga RM1 sekilogram yang dijual pada harga RM8 atau RM8.50 sekilogram berbanding RM7.50 sekilogram sebelum ini.

Malah, lebih mengejutkan harga ikan kembung yang dijual pada harga RM6 sekilogram meningkat sehingga 100 peratus iaitu pada harga RM12 sekilogram sejak tiga hari lalu.

sumber : myMetro | Harga ayam naik RM1 sekilo

atok x tipu kan?? jom cek harga ayam sebelum 27/6/2011

image

amacam? tejut boboy x??

atok x pasti kenaikan harga ayam dan ikan ini berlaku diseluruh negara atau beberapa tempat sahaja..tapi, yang atok pasti harga ayam dan ikan naik mendadak..atok cek punya cek..baru atok taw kenapa harga ayam dan ikan naik..huh!

antara penyebabnya

  • ketakutan ayam terhadap para demonstran BERSIH 2.0 menyebabkan ayam xnk ke KL sekaligus meningkatkan harga ayam di KL kerana bekalan ayam di KL kekurangan yang amat sangat!
  • Kedai 1MALASIA tidak menjual ayam segar sekaligus rakyat tidak mampu untuk membeli ayam pada harga yang lebih murah kerana barangan di kedai 1MALAYSIA  amat lah murah dan “berkualiti”
  • atok rasa, kalau kedai 1MALAYSIA ni jual ayam berjenama 1MALAYSIA pasti harga ayam tersebut jauh lebih murah..apa yang ada dikedai 1MALAYSIA??
  • imageseluardalam1malaysia
  • manakala, harga ikan naik disebabkan oleh loji pemprosesan nadir (LYNAS).. gara-gara trauma dengan loji nuklear yang meletup semasa tsunami di Jepun menyebabkan ikan turut sama takut menginap di lautan malaysia kerana bimbang loji lynas akan menyebabkan keturunannya (ikan) terkena kesan radioaktif terbabit.
  • justeru bekalan ikan di malaysia berkurangan sekaligus meningkatkan harga semasa ikan segar..

senyum, x perlu kata apa-apa kerana….

imageimagehahahaha..daripada menjaga kebajikan rakyat, baik “bela” kapal selam…daripada bagi subsidi pada rakyat, baik bagi duit kat Rosmah dan najib melawat bakal menantu sambil tu Rosmah boleh berbelanja karpet pakai duit pembayar cukai..

yang peliknya..orang kapir makan babi pun xnk duit derma ROSMAH ni…jeng..jeng..jeng…

Sebuah pertubuhan bukan kerajaan menggesa Putera Albert II supaya memulangkan derma 100,000 euro yang disumbangkan oleh isteri perdana menteri Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor.

Badan pejuang alam sekitar, Bruno Manser Fund (BMF), "mengesyaki" derma itu mungkin dibiayai Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, yang mereka dakwa bertanggungjawab terhadap kegiatan pembalakan yang memusnahkan hutan di negeri ini.

sumber : Putera Albert 11 digesa pulangkan derma Rosmah - Malaysiakini

kah..kah..kah…padan muka..semua kene tipu dengan gerombolan UMNO…

X PERCAYA LAGI??

baca ni :PENGGUNA PRABAYAR/TOP UP AKAN DIKENAKAN CUKAI 6% | peTUA KITA semua

jangan lupa tonton video dalam artikel tersebut..hihihihihi…

1MALAYSIA x perlu naik darah sekarang kerana PRU-13 bakal menjelma tidak lama lagi..kih..kih..kih…

Comments
3 Comments

3 ulasan:

khairiyah berkata...

taknak beli ayam dahh..beli itik pulakk..huahuahua

penemuan luar biasa!! berkata...

adduuiii.. makin sakit rakyat woo... makin luar biasa!! laa plak!!

Tanpa Nama berkata...

MMG NAEK HERANLAH KLU PRU13 NNTI PI PANGKAH LAGI SI B END NI LAGI....