Khamis, 28 Julai 2011

2000 FOLLOWERS..APA RAHSIA?

image

salam..

dah lama atok x update blog kn? malam ni..ditemankan kucing yang setia menanti tuannya, tidur atok surahkn sedikit di blog atok ni..

kalau di tengok pada follower atok..sekarang dah melebihi 2000 orang semenjak atok mulai buka blog ni sampai hari ini..masa atok mula-mula buka blog ni..atok jelez jugak tengok blog-blog lain dah beribu-ribu follower..atok teringin sangat nak follower capai angka RIBU..macam-macam cara atok buat..ada cara baik, ada cara jahat

imagestrategi pertama atok nak tambah follower ialah dengan cara cari member-member sekolah dan universiti yang ada blog..kalau atok taw je diorang “ DAH FOLLOW AWAK, FOLLOW SAYA BALIK”..hahaha..pernah x dapat pesanan camni? kadang-kadang bila baca balik..huh! menyampah..”WTF, ko suruh aku follow blog ko semata-mata sebab ko dah follow blog aku?? entry entah papa..aku remove ko dari follower aku baru taw”..hahaha

bukan sampai situ je..atok menjelajah di fesbuk pulak..atok sebarkan link di segenap tempat yang boleh di fesbuk..bukan saja di mesej, tapi kebanyakan group yang femes2 di fesbuk..sapa nak tengok tempat atok pomot blog..boleh ke sini : 17 TEMPAT PING BLOG/ENTRY DI FACEBOOK | peTUA KITA semua..kadang-kadang atok paksa jugak orang lain follow blog atok di group tu..

lama lepas tu, follower atok x naik-naik jugak! huh! hampaeh..bukan langsung x bertambah…ada la jugak..tapi amatlah perlahan..lepas tu atok pun kaji la sikit-sikit pasal blog ni..rupa-rupanya, orang nak follow blog kita bukan sebab kita suruh, tapi sebab entry menarik!

mulai dari hari tu, atok cuba la menulis entry dengan baik..lama jugak atok nak berlatih..banyak benda sebenarnya kene buat supaya entry menarik..pertama, tajuk kene ada unsur teruja untuk dibaca..isi entry hendaklah berisi dan menarik untuk dibaca..gaya penulisan yang santai dan tidak membosankan..malah, yang paling penting cara mempersembahkan entry tu..kene ada gambar yang berkaitan supaya x bosan untuk dibaca..

atok rasa..tu jelah rahsia nak dapat follower macam atok..bukan susah…try ur best…gud luck cucu-cucu..hehehe

Comments
4 Comments

4 ulasan:

Orang Kampung berkata...

follower aku sikit je.. huhu

red gitarputeh berkata...

terbaek! tu barulah cara y betul :)

Nancypoh berkata...

Sokong dengan atok...kalau pun folower sikit tp folower tu akan setia dtg baca dan komen kat blog sbb enrti menarik...sy sendiri pun kena belajar benda ni..

najihahfara berkata...

cara atok baru betol..ni kang nak pakse orang follow ape kes kan