Rabu, 9 Mac 2011

PETUA BUANG LEMAK BAWAH DAGU

image

pepagi buta ni atok nak kongsi petua pasal lemak bawah dagu..lemah bawah dagu biasa la kan..lagi-lagi perempuan..hihihi..xde lah, lelaki pun ade jugak..

kadang-kadang badan xdelah obes atau berat melebihi bmi normal, namun masalah lemah bawah dagu ni tetap ada..macam mana nak buang lemak bawah dagu yep??

petuanya : BUAT SENAMAN DAGU & MULUT

1. Kunyah gula-gula getah

baik untuk otot rahang dan dagu..pastu boleh la kasi nafas yang segar dan tidak berbau..hihihi

2. Percikan air

~ Letakkan beberapa ketul ais dalam segelas air.
~ Percikkan air sejuk tadi ke kawasan bawah dagu dan leher
~ Ulangi cara ini sebanyak 15 kali.

3. Menjulurkan lidah

~ Pertama sekali, buka mulut dan keluarkan lidah anda.
~ Cuba sentuh hidung dengan lidah (kalau boleh arr). =)
~ Ulangi cara ini sebanyak 30 kali tau.

4. Tepukan @ tamparan ehh… bertepuk tampar la plak

~ Pukul @ tampar secara perlahan bahagian bawah leher anda.
   Mulakan dari bahagian bawah leher dan berakhir pada bawah dagu.
~ Lakukan tepukan @ tamparan yang lembut tapi dalam gerakan yang cepat.
~ Ulangi kaedah ini hingga 40 kali.

5. Mendongak

~ Dongak muka anda ke atas sambil membuka mulut seolah-olah seperti hendak menggigit sesuatu.
~ Lakukan cara ini antara 10 ke 15 kali sehari.

Selamat Mempraktikkannya!

Comments
15 Comments

15 ulasan:

Nurul Mazni berkata...

jln2 smbil klik heartbeat..
petua yg best.. bleyh lah apply..
jomklik heartbeat sy gak~

ayushida berkata...

hehehe...aku dah macam orang apa dah, terdongak-dongak, ternganga2....tak pe, akan cuba dijadikan amalan, no more double chin...! hehehe

My Little Diary berkata...

huhu petua yang bagus...
dulu rajin gak guna petua no:4
lama2 mcm malas pulak... nmpknya kena mulakan semula laa.. hehe

toyolkiut berkata...

betul ke tok..

Princess Feyqa berkata...

yg last cekali sme ng ape yg my atok ckp hik3

ibuintan berkata...

betul ke petua ni Tok... kang ada yg tebelit lidah kang

HAW berkata...

wah! aku suka petua nih.. dah mcm benguk dah nieee!

TheChekJah berkata...

seksinya dia ada lemak bawah daagu.. hee~

Dayang Fazlyn berkata...

Waa... Best nih.. Boleh buang Double Chin sy nih. Hehe..

fRaMe+LenSeS berkata...

wahh.. baik punya petua. maceh2.. ;)

tomato berkata...

gune minyak dagu buleh tak tok ?? ekekek ;P

| cik azeya | berkata...

nak tryyy. hihi

Tanpa Nama berkata...

alaa..buat ape korang nak susah g tampar2 muke bagai...bodoh jek keje tuh..aku gne jek pati halia tu kat muke n dagu..pastu urut jek la ke arah atas..buat la 2 kali sehari! jadi taw..dh byk org tegur muke aku dh tade lemak n no more double chin! smlt mncube!

Tanpa Nama berkata...

dINz1990 nie latihan tuk memanjang kn lidah kew? hehe, mf grau aja ft apa2x p0wn sye nk ucap kn trima ksih sbb sggup k0ngsi kn pengalaman yg ada pda awk, , ,hi hi hi, , ,

aqdaus berkata...

time kasih tok...heuheu....