Rabu, 1 Disember 2010

MANUSIA ITU BINATANG?

imageMaaf kalau entry atok kali ini agak menyinggung perasaan cucu..tapi atok ingin berkongsi satu hakikat yang mungkin cucu terlepas pandang dalam dunia serba canggih sekarang…semenjak akhir-akhir ni..atok tengok banyak blogger yang giat mempromosikan kempen tentang menghentikan “ child abuse”

bagi atok ini adalah perkembangan yang amat baik…namun, adakah cucu sedar bahawa dunia ini bukan hanya mempunyai kes seperti itu..pernah x cucu dengar tentang haiwan yang diubah genetik? atau dalam bahasa inggerisnya genetic modified animal?

ini adalah salah laku saintis yang amat kejem kerana mencampur adukkan genetik haiwan..gambar sebelah dikatakan manusia yang dikacuk dengan babi dan anjing..dan ia dilakukan di Australia..sejauh mana kebenarannya masih atok ragui

 

imageimage

adakah ini arnab yang dikacuk dengan kelawar?  bagaimana telinga manusia berada di tikus? tidak cukup dengan itu..pernah x cucu dengar dan tengok cerita tentang seorang perempuan yang sanggup menjadi binatang peliharaan seorang lelaki? di wabah ni atok ada kepilkan sedikit babak dari cerita tersebut

mengapakah manusia sudah gilal untuk membela manusia seperti haiwan? dan ini adalah satu realiti..bayi dijual seperti kucing..janin dibuang seperti sampah di thailand..adakah cucu mahu melihat kita dijajah “ binatang” seperti ini?

imageimage

jawapan di tangan cucu…jatuhkan komen cucu…hehehehe…

Comments
10 Comments

10 ulasan:

honeyvsbee berkata...

adoilaaa gambar pelik-pelik laa..

mOoN berkata...

biar macamana pun manusia bijaksana,, biar apapun yang dicipta,, biar apapun yang cuba dibuktikan dengan ciptaan2 sebegitu namun Allah lebih berkuasa menentukan segala sesuatu...

~NySz~ berkata...

nice entry la atok..cucu suka! he3..

ruby zaizi berkata...

huh..die sje jep nk menghina islam tau..knp nk kacuk kn dgn babai n anjing juger???huh...emo ni..huhu..tp xda spe ley tiru keja tuhan..:)

1 ummah berkata...

sesuatu yg Allah jdkn..haram diubah..
Allah sudah mengatur seluruh hdp makhluk2 ciptaan-Nya..jika,ada di antara makhluknya yg melanggar peraturan hdp mereka,bererti,mereka tlh melanggar fitrah semula jadi..

AiMaN berkata...

maaf..ada sedikit typing erorr..cucu paham lagi kan apa yang atok sampaikan kan?

eqacashperlala berkata...

sedih tgok babak filem tu

LadyBird berkata...

huhuhuh..sedih tgk video tu..
mcm org zaman jahiliah dulu kan..
wanitaseperti tiada nilai langsung..
tak ubah seperti binatang..
huhuhuhu..sedihnya.. seperti barangan dagangan :(

Tok Esah berkata...

huhuhuhu, tak tahu nak kata ape dunia sekarang!!!

peni anani berkata...

nape jd smpai cm tu??? takotnye