Ahad, 7 November 2010

Patung yang membawa keuntungan jika disentuh payudaranya


Aku xtaw la ni peTUA dari mana..hahaha

Sebuah patung yang dibangun sebagai penghormatan bagi percintaan Shirley Valentine di kawasan tempat percutian terkenal kini rosak kerana banyaknya kaum hawa yang menyentuh payudara kanan patung tersebut agar beruntung.

Patung peringatan setinggi manusia yang menggambarkan pasangan pelancong dan nelayan itu diciptakan di resort pantai Makarska di Croatia sebagai penghargaan kepada semua pelancong wanita yang jatuh cinta pada pemuda tempatan.

Di sini ada tradisi bahawa jika anda baru mempunyai hubungan dengan pemuda tempatan dan anda menyentuh payudara kanan patung anda akan beruntung. Kerana selalu disentuh, cat di patung tersebut kini pudar.

Warga tempatan menamai karya seni itu sebagai Tribute to the Unknown Seagull, dari nama pelaut yang mencuba untuk menpunyai hubungan dengan pelancong wanita.
Comments
5 Comments

5 ulasan:

LadyBird berkata...

hihihi.. pakaikanla baju kat patung tu..
pasti selamat dr disentuh..

AiMaN berkata...

ladybird : kalau pakai baju..camne nak sentuh? kalau x sentuh..x dapat untung

Sophie Al-yahya berkata...

ini sangat lah tak boleh belah.kihkih..

Dea berkata...

btukar kaler dah..sebab slalu kene sentuh..hehe

budak kampung berkata...

agaknye macamane la diorang sentuh sampai pudar kalernye kan?musykil2


kalo tak malas,singgah la camne laki kaver kalo nampak perempuan seksi