Ahad, 28 November 2010

PETUA ELAK MULUT BERBAU

hehehe..sekian lama blog atok sepi dengan petua…tol x? cucu x perasan ke yang blog atok ni dah maca blog personal plak..cerita pasal diri atok..padahal yang nak baca blog ni cucu..mesti cucu sedang mendambakan petua-petua baru kan? hehehe…

kali ini atok nak bagi petua elak mulut berbau..ehem2..ada terasa ke? hehehe…cuba bau mulut cucu…berbau x? apa sebab mulut berbau ni? hmmm..ala..senang je..sebab x berus gigi..hahaha..dah berus la..gigi berlubang kot…ish2..jaga kebarsihan mulut leklok taw..nanti xde sapa2 nak kiss..hik3..

image



ish..melalut je atok ni…bagi la petua elak mulut berbau..nak ke? jom baca…semua petua ni atok petik dari pengalaman atok, internet dan reka cipta atok sendiri..hahaha..cuba la yep…

1- kunyah pucuk jambu batu yang muda. Selain menghilangkan bau mulut ia jugak boleh hilangkan angin dalam perut. Amat mujarab untuk orang yang cirit-birit.


2-ada jugak cakap-cakap yang atok dengar…berkumur dengan air garam..hohoho..masin wooo..tapi diorang cakap bukan saja boleh hilangkan masalah nafas berbau..tapi menghilangkan rasa sakit gigi..

3-ambil daun sirih dan ramaskan dalam air. Berkumurlah dengan air itu, insya'Allah kalau di amalkan selalu akan hilanglah bau mulut yang kurang menyenangkan.

tapi yang paling penting berus gigi..sekurang-kurangnya 2 kali sehari..kalau ada banyak masa free…guna la floss yep..murah je benda tu…lepas makan, guna la ubat kumur..supaya sisa makanan yang terlekat dalam gigi terbuang..hahaha

cucu ada x petua lain? boleh kongsi? nanti atok panjang kan kedalam entry atok bersama kredit tuk cucu..hik3…kongsi2 ye..
Comments
9 Comments

9 ulasan:

Unknown berkata...

kalau wangi pon tak bleh kiss...
haram.
ahakkzz~~

AiMaN berkata...

yg dah kawin la...hihihihi

teratai berkata...

berkumur dgn air garam tu boleh cepatkan baik mulut yang pecah (pecah di lidah n bhg dalam pipi)

peni anani berkata...

kumur guna sabun daia grenti hilang bau.. hahaha

Linawannie berkata...

apekah sabun daia?....gune lah Fab Total...gerenti licinnnn.....hehehe

teratai berkata...

Saya Suka Blog Awak La!

http://kelip-kelipkehidupan.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la.html

Lydia Miza berkata...

kena gosok lidah juga masa berus gigi tu..
betul kan atok?

tomatokering berkata...

atok mulut busuk!!hihi,,

kat mane blind date tu tok??
besh nye..law dkat leh la join..huu

Unknown berkata...

sekarang ni ade pencuci mulut macam listerine..kumur2 je 2 kali sehari